Неизпълняван в България кабаретен номер - "Краченца", открива новата постановка на оперетата "Веселата вдовица" от Лехар в Музикалния театър. От Русия го е "донесла" гост-режисьорката от Московската оперета Инара Гулиева. Премиерните представления са на 30 март, 31 март и на 6 април.
Другата музикална новост е валс - компилация от мелодии от самата оперета. На Лехар е и музиката на "Краченца", но у нас енеизвестна, отбелязва диригентът Игор Богданов.Режисьорката е направила промени и в драматургията. "Опитахме се да подсилим интригата при срещата на Ханна и Данило, като загатнем предисторията на отношенията им и покажемкак тя е повлияла на връзката им по-късно", обяснява Инара Гулиева. Винаги когато съм гледала различни постановки на оперетата, съм се питала защо е весела тази вдовица - тя не се смее през цялото време. Отговорът е може би в това, че е способна на интриги, на провокации към Данило и точно тази линия сме подчертали", допълва режисьорката.
Сред артистите са Марияна Арсенова, Добрина Икономова, Марчо Апостолов, Богомил Спиров, Христо Сарафов, Катерина Тупарова, Стефан Петков, Пеньо Пирозов, Румен Григоров, Александър Мутафчийски, Емил Митрополитски, Деница Шопова, Тодор Велков, Кирил Хавезов. Според хореографката Катя Богданова наистина се е получилсинтетичен спектакъл - пълно сливане на танците, пеенето и действието. Това изискват всички режисьори, но Инара Гулиева е показа на артистите как наистина да се случи.
"Балетът и особено дамският състав има активно участие в действието в много от сцените", коментира Марияна Арсенова. Потвърждение на думите й е "облакът" от гризетки, който "обгръща" Данило през голяма част от представлението. По думите на хормайстора Людмил Горчев хорът е и участник вдействието, и коментатор - както при зараждането на театъра в древността.
"Спектакълът е скъп - костюмите са 210, от прекрасни тъкани, декорът е от съвременен материал. Всичко е естетизирано, пъстро - радост за душата. Техническите служби работиха денонощно, за да е готово всичко навреме", казва художничката на костюмите Цветанка Петкова-Стойнова.
Борис Стойнов е автор на сценографията, която с помощта на различно осветление се превръща ту в парижкия клуб "Максим", тув посолството на Република Понтеведро във френската столица. "И ателиетата, и артистите работиха много и всеотдайно. Подготвихме спектакъла за рекордно кратък за такова заглавие срок - 35 дни", отбелязва директорът на Музикалния театър Тодор Димитров.