Виенската опера и френският балетист Мануел Легри, който отговаря за балетните й постановки, триумфираха по време на премиерата на балета "Лешникотрошачката".
Хореографията на спектакъла, изигран вечерта на 8 октомври, е на Рудолф Нуреев, съобщи Франс прес.
Постановката бе посрещната с аплаузи както заради изпълненията на балерини и балетисти, така и заради хореографията, изпълненията на Виенската филхармония, декорите икостюмите, пише БТА.
Нуреев е избрал да ситуира действието в балета, базиран върху приказката "Лешникотрошачката и царят на мишките" от Ернст Теодор Амадеус Хофман (1776 - 1822), през 1900 г., когато австрийският психоаналитик Зигмунд Фройд (1856 - 1939) публикува своята книга "Тълкуване на сънищата".
Действието в "Лешникотрошачката" по музика от руския композитор Чайковски и либрето от французина Петипа непрестанно преминава от реалност към сънища и обратно.
Балетистът и хореограф с руски произход Рудолф Нуреев (1938-1993), чийто ученик е Мануел Легри, революционизира балета "Лешникотрошачката" в постановката на Шведския кралски балет в Стокхолм през 1967 г. Тогава за пръв път ролята на Клара бе изпълнена изцяло от една и съща балерина, докато до този момент Клара в реалността бе изпълнявана от балерина тийнейджърка, а Клара в сънищата - от утвърдена балерина. Преди това Нуреев бе впечатлил с други две постановки - "Лебедово езеро" и "Спящата красавица".
С "Лешникотрошачката" Легри продължи изследването на творчеството на своя ментор, след като го започна с "Дон Кихот" на сцената на Виенската опера през 2011 г.
По време на вчерашния спектакъл главните роли са били изпълнени от руснаците Владимир Шишов и Людмила Коновалова. Легри предвижда в следващите представления да бъдат използвани и други двойки балетисти в главните роли - украинците Денис Черевичко и Натали Куш, руснакът Роберт Габдулин и японката Киока Хашимото, японецът Масаю Кимото и рускинята Мария Яковлева
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.