Повече за независимия театър и връзката му с класическите и дигиталните изкуства, новите технологии и съвременния танц ще можем да разберем по време на второто издание на ACT Фестивал за свободен театър: 2.
В тазгодишната селекция попадат 3 проекта, които допълват българската свободна сцена с иновативни идеи и концепция, форми и жанрове, отбелязват организаторите.
В това може да се убедим на 16 ноември. От 20.20 часа в Червената къща е пърформанс-импровизацията на Мартин Пенев и Станислав Генадиев – Cadaver. В представлението тялото на танцьора е облепено с електроди, които под формата на електрически импулс предават напрежението на мускулите към специално разработена компютърна програма, която превръща получените данни в аудио филтри и ефекти.
Те се прилагат към запис на гласа на танцьора, деформирайки речта и разкъсвайки я на малки фрагменти. В борба за надмощие плътта притиска, насича и властва над личността (разума, словото). Така от човешкия разум остава да звучи само онова, което тялото желае и плътта започва да твори…
Точно обратното се случва в „Азамен” – интерактивен танцов спектакъл на Runabout Project, който ще бъде премиерно представен на феста. Може да го видим 2 и на 17 ноември от 21.00 часа в Сфумато.
В него тяло, дигитални технологии, хореография и глас работят заедно, за да изградят отношенията между две тела, две индивидуалности и заобикалящата ги среда. Специално разработените от Албена Баева сензорни костюми с иновативен софтуер и хардуер позволяват на двамата танцьора да записват и манипулират звук в реално време.
Те улавят гласа на партньора и с помощта на движенията и техниката осъществяват различни промени – драматургични конфликти помежду си и със заобикалящата ги среда. Чрез тях всеки изгражда желаната от себе си представа за себе си и за другия. Когато и тя се оказва недостатъчна, само човешкото в изкуството може да ни отведе отвъд думите…
Отвъд мита пък започва новият танцов проект на Мирослав Йорданов medea, чиято столична премиера ще се състои на форума на 14 ноември от 17:00 часа в Червената къща.
Отправната му точка е опустошен свят, населен с фантомни образи и фрагменти, в които още звучи ехото от изпепеляването. В него човешкото тяло е радикализиран образ на кризата, а обект на изследване е динамиката му в мига на изчезване, програмиран от зададената му тленност.
Премиерният спектакъл включва три необичайни дебюта. Професионалният танцьор е заменен с професионалист от друга артистична сфера - скулптура Никола Борисов.
Вторият дебют пък ще бъде на една изключителна млада танцьорка - Мирослава Захова. Третият – специалното участие на жива мускусна патица. Тези три присъствия дават възможности за различен поглед и анализ на тялото на сцена, отключват друг пласт в заложената проблематика, обвързан с понятието време в присъствието и заключената в статичността динамика.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.