IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Театърът ни трябва да работи на пазарен принцип

Делегираният бюджет провокира качество, отбеляза зам. министърът Боил Банов

Театърът ни трябва да работи на пазарен принцип

Театърът съществува на пазарен принцип и трябва да се ръководи по този начин. Това стана ясно след финансовият отчет на театрите за тримесечието, коментиран от зам.министърът на културата Боил Банов.

Боил Банов отказа да коментира художествената страна на театрите, като обясни, че системата е стабилна.

"Театрите работят активно и сериозно. Има ясно изразена тенденция към повишаване на цените", каза той.

Банов сподели, че на места цените на билетите са били срамно ниски. Той обяви и няколко културни института, където има негативна тенденция от загуба на зрители. Това са театърът в Благоевград, Операта в Стара Загора и Музикално-театралният център в Кърджали. "Там проблемите са много сериозни и ще се наложат структурни промени", обясни зам. министърът.

Няма начин театрите да получат повече субсидии от вече делегираните, стана ясно от разговора в студиото на БНТ. "Трябва да има свиване на разходите, по-качествена продукция и повече зрители", допълни още Банов.

Той каза още, че новото законодателство дава изключителни правомощия на директорите на театрите. Те са тези, които избират броя на актьорите и дали те ще са на граждански или трудови договори. Театрите с лоши финансови резултати трябва да повишат зрителския интерес.

Министърът коментира и отправените критики, че делигираните бюджети свалят качеството на театралните постановки, като ги кара да представят предимно комерсиални спектакли. „Делигираният бюджет провокира качеството. Търсенето на най-доброто, реинвестиране на средства. В този смисъл, разбира се, че когато излизаш на пазара, продаваш и залагаш на маркетинг и мениджмънт, но това е нормално за съвременния свят."

Боил Банов коментира, че театралното изкуство не е масово, а е за ценители. Едни от най-големите му проблеми е, че в този век на комуникации, пътят към зрителите е затруднен. "При нас действа система, наследена от комунизма – отчитахме огромен брой зрители, тъй като се откупуват билети от предприятия и се отчиташе масовост. А то е елитарно изкуство, което е за интелигентни хора, с усет към естетика. Тук има разминаване в нашите очаквания какво трябва да е българския театър".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата