В навечерието на един от най-хубавите празници – Деня на славянската писменост, духовност и култура, бяха раздадени вторите театрални награди за тази пролет – Аскеер (виж номинациите).
Церемонията, както винаги, се проведе в театъра на Армията. Темата беше приказна – всички номинации се обявяваха с песни, или скечове в стилистиката на вълшебството.
По време на цялото празненство публиката постоянно избухваше в смях и аплодисменти и настроението на всички наистина беше прекрасно.
Актьорите разиграха най-различни приказни скечове – в духа на "1001 нощи", в стилистиката на филмите на Саура, както и хумористични вариации на “ Пинокио”, “Червената шапчица”, “Пепеляшка”, “Снежанка”, с музика от Мадона, през Лени Кравиц, до “Моето мъжко момиче” на Стефан Данаилов и Маргарита Хранова.
Режисурата беше на Дияна Добрева.
Награди отнесоха най-добрите представления, беше дадена и наградата за драматургия. Ето малка част от забавната церемония:
Аскеер за най-добро представление взе „Лазар и Иисус" на Иван Добчев.
Най-добрата главна мъжка роля е Eнрик Фонт на Атанас Атанасов в „Шведска защита”, а женска - Дора на Мариана Жикич в „Сексуалните неврози на нашите родители”
Наградата за съвременна българска драматургия отиде при Яна Борисова за „Малка пиеса за детска стая”.
За същото представление „Аскеер" за режисура получи Галин Стоев.
Призът за поддържаща мъжка роля наградата отиде при Цветан Алексиев за „Три сестри" от Чехов, а за поддържаща женска роля – при Снежина Петрова за „Стриндберг в Дамаск".
Изгряваща звезда стана Яна Титова (Ирина в „Три сестри”).
„Макбет" заслужи две статуетки - за музиката на Петя Диманова и за костюмите на Диана Добрева и Николина Богданова.
Личният ми фаворит "Валентинов ден”, въпреки най-многото си номинации, отнесе само награда за чудесната сценография на Никола Тороманов.