Днес, 22 септември, от 20,30 ч. в зала 1 на НДК се открива фестивалът Sofia Dance Week.
Представлението, което ще даде старт на събитието, е спектакълът на Compagnie 111 "От плюс до минус безкрайност" (More or Less Infinity) - смесица между геометрия, архитектура и магия.
Всичко в него започва с една светеща права във въздуха. После се появяват още много прави. После една самотна глава среща самотна ръка, на която да се подпре.
Шест души в бизнес костюми висят, летят, разпадат се на парчета, оплитат се в собствените си конци, движат се над и под сцената.
Заливат ги дискретно светлина, сенки, видеопрожекции. Няма текст.
Музиката е специално създадена - и то след хореографията.
Вижте трейлър на представлението:
"От плюс до минус безкрайност" е последният спектакъл от Трилогия за пространството на Compagnie 111.
Първият е вдъхновен от понятието за обем и пространство (IJK), а вторият - от равнината и перспективата (Plan B).
В третата постановка централна роля има правата.
Ключовите думи са: кинетика, граници, тяло, пресечни точки, човечност, елегантност, комедия.
Compagnie 111 е създадена през 1999 в Тулуза, Франция.
Кръстена е на последната соната на Бетовен (смятана от критиците за абсолютен връх в неговото творчество). Основен хореограф и творчески директор на Compagnie 111 е Аурелиен Бори - бивш студент по физика и архитектурна акустика, който се прехвърля в киноспециалност, после учи за цирков жонгльор и накрая става режисьор.
Когато се захваща да събере компания за съвременен танцов театър, Бори има в главата си проект, който нарича Трилогия за пространството – три спектакъла, вдъхновени от основни геометрични понятия.
Прави го заедно с американския режисьор Фил Солтаноф.
Общите им влияния са многобройни: съвременно изкуство, кино, музика, рисуване, а общата цел - всичко това да се смеси по нови и интересни начини до пълно размиване на границите.
Така се стига до общ език на Compagnie 111 – това са жестовете и хореографията, маркирани от съвременния живот на технологии и глобализация. Прибавени са още метафори, кинетика, оптически илюзии, жонглиране, акробатика, танц, театър, причудлива сценография и изключително приятно чувство за хумор.
Резултатът: нещо, което се нарича просто визуално събитие. Критиката го нарича кинетичен театър и признава на Бори и Солтаноф бащинството.
Трилогията получава силни и развълнувани реакции при всяко от близо 500-те представления до момента. Може да се каже, че Compagnie 111 не са имали представление само на Южния полюс.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.