Големи успехи съпътстваха Александрина Пенданчанска в Берлин.
“Агрипина” е името на операта, която събра заедно на една сцена френският дизайнер Кристиян Лакроа и българската дива.
Операта на Хендел се поставя за първи път в германската столица, като главната роля на Агрипина е поверена именно на българската прима.
Костюмите са на Кристиян Лакроа, а палката е в ръцете на Рене Якобс. Премиерата се състоя миналата седмица и се превърна в небивал за театъра триумф.
DPA озаглави материала си “Ревю на интригите” и написа “В ролята на Агрипина е впечетляващата българка Алeксандрина Пендачанска. Дъхът ти спира не само от пеенето й, но и от страхотните костюми, с които е облечена”.
Пред телевизия Дойче веле Лароа казва за Пендачанска: “Тя има перфектен глас, красива е, играе страхотно и помни толкова много текст, всичко това го прави гениално. Много я уважавам”.
Сюжетът в “Агрипина” е за абициозната майка на Нерон, която използва всякакви интриги и мръсни номера, за да направи сина си император на Рим – и успява.
Операта е написана за началото на карнавала във Венеция през 1709 г., когато Хендел е само на 24 години.
Така историята отпреди близо 2000 години, разказана преди 300 години и представяна днес, показва, че хората са едни и същи, когато става дума за власт.
Може би и за това образът на Клавдий (съпругът на Агрипина), представен от Лакроа, много напомня на Берлускони.
И като потвържение за модерното излъчване на постановката под заглавие “Wellness оазис за очите” вестник Нюес Дойчланд пише: “Агрипина пя перфектно, изглеждаше перфектно и игра перфектно, но Александрина Пендачанска със своята фигура се доближаваше повече до безупречната нахакана бизнес дама, отколкото до коварна императрица”.
Вестник Берлинер Моргенпост посвети цял материал за българското сопрано, озаглавявайки го “Абонирана за ужасните жени в историята”.
Според изданието “диригентите чуват в нейния глас някаква нотка на фатализъм, един цвят, една могъща, невероятна дълбочина, която предопределя изпълнението на жестоки роли”. В същото време Пендачанска мечтае да пее невинната Татяна от Евгений Онегин.
До края на сезона Пендачанска ще продължи серията от зловещи превъплъщения.
След ролята на интригантката Агрипина в Берлин на българската дива предстои ролята на принцесата, убила майка си – Електра в операта на Моцарт “Идоменей” на сцената в Брюксел.
През месец май в Торонто Пендачанска ще се преобрази в ролята на кралица Елизабет, екзекутирала Мария Стюард, в “Мария Стюард” на Доницети.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.