IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Да се визуализираме със Sofia Design Week

Петото издание ще се проведе на 22 и 23 юни

Да се визуализираме със Sofia Design Week

Петото издание на Форума на международния фестивал за дизайн и визуална култура Sofia Design Week ще се проведе на 22 и 23 юни. Тази година лекциите за разделени на две части, озаглавени Re-Designing The Frame (22.06) и The Balkan Talks (23.06).

В първия панел в София пристигат топ имена от всички сфери на дизайна. Зала 2 на НДК посреща Герард Унгер, Хавиер Марискал, Дейвид Карсън, Рето Ветах от Ixds, Хайме Хайон, дизайн студията Formafantasma, Glithero и Company.

Втората част събира на „разговор” едни от най-атрактивните и прогресивни имена от балканската дизайн сцена, а целта е да се стартира дискусия за балканския дизайн и неговото позициониране на световната дизайн карта.

Вече стартира и продажбата на билети за Форума, като първите 100 билета ще са на промоционална цена от 45 лв.

Герард Унгер е роден в Арнем, Холандия, през 1942. От ранна възраст развива интерес към дизайна, предимно под влияние на баща си. Тази страст го отвежда в Академията Gerrit Rietveld в Амстердам, която се оказва много важно за професионалния му път, тъй като се завръща там скоро след дипломирането си, за да преподава в продължение на десетилетия. На 30 години създава първия си шрифт, Markeur, а по-късно следват легендарните Demos, Flora, Swift, Amerigo, Oranda, Argo, Gulliver, Capitolium, Coranto, Vesta и други, разделени в серфини и несерифни семейства и напълно съвместими помежду си – впечатляващ труд, който носи на създателя си множество награди.

От USA Today до холандските пътни знаци, характерни стила му са прегледността и икономията на пространството. Би могло да се каже, че тайната зад успеха на Герард Унгер е, че той успява да върви в крак с бързо развиващата се печатна технология, като винаги използа модерни инструменти, но никога не обръща гръб на традиционната типография.

Освен всичко, той изследва техниките за четене, като деконструира собствените си букви, за да експериментира със степента на четливост (виж в книгата му While You're Reading). На свободна практика от 1975, Герард Унгер стои също зад дизайна на многобройни марки, монети, списания, вестници, книги, логa и корпоративни идентичности.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата