IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Преоткриване на пространството със Sofia Design Week

Фестивалът ще се състои на 22 и 23 юни

Преоткриване на пространството със Sofia Design Week

COMPANY. Снимка: Aleksi Niemelä, Sofia Design Week

За пети път пространството в София ще бъде променено през различната призма на Sofia Design Week. Международният фестивал за дизайн и визуална култура ще се проведе от 22 и 23 юни, като тази година лекциите са разделени на две части. Те са озаглавени Rе-Designing The Frame (22.06) и The Balkan Talks (23.06).
Eто и повече за участниците

COMPANY: продуктов дизайн и изкуство

Трима са тълпа, но двама са наистина компания. С този девиз Ааму Сонг (Корея) и Йохан Олин (Финландия) основават Company през 2000, преди дори да са се дипломирали от Университета по изкуства и дизайн в Хелзинки. Под това простичко, практично и дори леко иронично име те работят като артисти, дизайнери и производители. Разнообразието от техни продукти и проекти е впечатляващо, както и местата, на които ги излагат, включително и гробището Хиетаниеми на петък 13-ти, август 2010. Водеща при техния успех е смесицата от неподправено любопитство и желанието за експерименти (нищо чудно, че техни обекти са в Музея на детството Виктория и Алберт, Лондон), но преди всичко – решително поетия път в посока локалност и традиция. От 2007-а насам си сътрудничат с фабриканти от различни държави, с които създават класически, дори клиширани предмети с доза модерност и чувство за хумор за серията Secrets Of. След Корея, Финландия и Белгия, последната държава, която попада във фокуса на Company, е Русия – в резултат се появяват находчиви хрумки като Мистър и Мис Матрьошка, валенки с мечешки нокти, чанти от жостовски подноси, iМиша. Не е за подминаване и фактът, че много от тези изделия могат да се купят от магазина на Ааму и Йохан Secret Shop.

FORMAFANTASMA: продуктов дизайн
Симоне Фаресин (1980) и Андреа Тримарчи (1983) се запознават във Флоренция, докато учат в ISIA. Решават да пробват магистърския курс на Академията по дизайн в Айндховен, което сега определят в интервюта като “фундаментален образователен опит”, особено предвид факта, че географската отделеченост от родината им дава чудесна възможност за авторефлексия и открития. Когато завършват през 2009 с теза върху традиционните народни занаяти в Сицилия,студио Formafantasma вече е факт. През същата година те привличат внимание с колекцията Baked, възложена им от Седмицата на холандския дизайн и направена от материали като брашно, кафе или спанак. Любовта към органичното, от растителен или животински произход, е ключова в труда на  Formafantasma – забелязва се в Autarchy (житни култури), Botanica (естествени полимери) или Craftica (кожа). Въпреки това, играта с материалите не е самоцел, а често носи политически смисъл (като манерките от майолика в Moulding Tradition) или изразява отношение по проблемите на околната среда (като двойнственото значение на Charcoal). Нищо чудно, че само няколко години след дипломирането им, работата на Симоне и Андреа се показва по цял свят, а техният опит си струва да бъде предаден, като двамата постоянно изнасят лекции и работилници, включително и в айндховенската Академия по дизайн.

ХАЙМЕ ХАЙОН: продуктов дизайн и изкуство
Хайме Хайон е роден в Мадрид през 1974, като от дете е запленен от местната скейтборд и графити култура, както личи в работата му и до днес. Учи индустриален дизайн в родния си град и в Париж, а после на 23 години се присъединява към Fabrica, центъра за комуникационни изследвания на Бенетон, където под менторството на легендарния провокатор Оливиеро Тоскани бързо се издига до ръководител на отдела за дизайн. През 2008 Хайме Хайон е най-младият почетен гост на белгийското биенале за интериор. През 2010 Maison & Objet го избират за Дизайнер на годината, така че преди да е навършил 40, вече е отличен в издания като Times или Wallpaper. С характерния си пищен стил, обединяващ декоративни изкуства, фини занаяти и инсталации, той се разписва върху мебели за Moooi, осветителни тела за Swarovski, обувки за Camper, прототип на смартфон за AU, салона на Fabergé в Женева, информационния център на музея в Хрьонинген и дори превръща площад Трафалгар в гигантска дъска за шахмат.

STUDIO GLITHERO: продуктов дизайн и изкуство

Тим Симпсън (Великобритания) и Сара ван Хамерен (Холандия) се срещат в лондонския Кралски колеж по изкуствата, докато учат продуктов дизайн под ръководството на Рон Арад. По онова време пишат манифест, в който величаят значението на процеса при създаването на един обект. Когато основават Studio Glithero през 2008, избират да се назоват с моминското име на майката на Тим, не само защото звучи добре на английски и нидерландски, но и като знак за техния персонализиран и нео-традиционен подход. Без значение дали изливат полибетон (The Long Drop) или бъркат гипс (серията The Bench Mould), те превръщат работата в забавление, до степен на спектакъл или свещенодействие. Играейки с принципите на Ар нуво, дуото експериментира също с традиционни занаяти и техники, вдъхновено от усещането за несъвършенство и вариациите при работата на ръка, като украсяват светлочувствителни вази с флорални мотиви или използват старовремска печатарска преса за хартиени самолетчета. Един от най-важните аспекти на работата им, обаче, е фактът, че всеки може да оцени резултата, благодарение на многобройните визуални материали, заснети от верния сътрудник на Glithero, фотографа и режисьор Петр Крейчи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата