IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Истината за фотографския образ

Показва ни я изложбата "Отстояния"

Снимка: 8pm.bg

Дали фотографският образ отразява и документира реалността или я създава и оформя? Отговорът може да потърсим в изложбата Отстояния на Кели Сена и Майкъл Хюи. За двамата автори връзката между реалност и образ е преди всичко избор.

Той се дължи на отстоянието (дистанцията) между човешкото око и света, което всъщност е празно пространство, изпълнено от механичното тяло на камерата.

Това ще бъде четвъртата изложба от платформата “Майстори на фотографията”, която се наложи като прогресивен фотографски цикъл, показал за първи път в България фотографите Хари Бенсън, Бен Ритър и Райън Макгинли. 

Кели Сена и Майкъл Хюи имат сходна артистична практика, която е посветена на документирането на истории чрез силни и въздействащи картини. Отстояния ще бъде показана между 2 и 30 юли във VIVACOM Art Hall.

Куратор на изложбата е Владия Михайлова.

Работите на Кели Сена са свързани с философията на зеления активизъм и се занимават с взаимоотношението между човека и природата. For The Wild е един от проектите на Кели Сена, които ще можем да видим в изложбата Отстояния. Той е резултат от дългата й кореспонденция с група еко активисти, осъдени след анти-терористична операция на ФБР.

Операцията предизвиква сериозни брожения в САЩ и е наречена Зеленият страх (Green Scare) - “една съвременна версия на Червения страх (Red Scare) от ерата на Маккарти, когато общности бяха разделяни, а неагресивни хора хвърляни в затвора за държавна измяна”, казва самата Кели Сена. След като еко активистите са лишени от свобода, Кели Сена започва да им пише с молба да й разкрият своя “личен оазис” - природна гледка, мисълта за която пази разсъдъка им в затвора. Така се ражда документалният цикъл For The Wild - вълнуващите и някак „прекалено” красиви природни пейзажи (на границата на мейстрийм природната фотографията), зад които прозират всъщност човешки истории и съдби.

Обратно на това, много повече към територията на художествената фотография и връзката й с живописта се отнасят произведенията на Майкъл Хюи. Серията China Cupboards се занимава с менталните измерения на образите, тяхната връзка с паметта, традицията и със самите условия на виждане, зададени от човешкото око. Тя представлява фотографии на бюфети с различни порцеланови съдове и предмети. Авторът работи с негативите на изображенията, което поражда и специфичната им естетика: цветовете се променят, сенките придобиват плътност, формите изпъкват за сметка на усещането за присъствието на предметите. Фотографиите започват да напомнят на рентгенови снимки, а рафтовете - на лабораторен шкаф.

Внезапно кадърът създава усещане за отчужденост, погледът става аналитичен, а педантично подреденият домашен инвентар навява загуба и нейното невротично очакване. “Предметите на нашето наследство никога не мълчат; те постоянно шепнат, приканват, ухажват. Трябва да си проправим път измежду останките на нашето родословие и колективното ни минало”.

Отстояния може да се види от 2 до 30 юли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата