На 22 ноември българското студио за дизайн на шрифтове със световно влияние – Fontfabric, посреща десетия си рожден ден с изложба в Галерия 2.0.
В рамките на една седмица в споделеното пространство за изкуство на ул. "6-ти септември" 26 посетителите ще могат да видят някои от най-емблематичните типографски проекти на студиото от създаването му до днес. Те ще бъдат визуализирани под формата на арт инсталации, постери и печатарски семпли, изпълнени с оригинални шрифтове, а посетителите ще могат да видят и първия каталог на най-продаваните шрифтови фамилии на Fontfabric.
Дигиталната шрифтолеярна, създадена в София, вече 10 години заема челни места в световната класация с най-продавани шрифтове на популярния типографски сайт MyFonts.com.
Сред най-известните шрифтове, създадени от постоянно развиващия се млад екип дизайнери на Fontfabric, са: Intro, Nexa, Uni Sans, Muller, Panton, Intro Rust. Дизайн студиото, основано от Светослав Симов – Свет през 2008 г., създава оригинални продукти за световни и български брандове като Nike, Dacia, McDonalds, KFC, Lipton, Nestle, Telenor, Viasat, bTV, Plovdiv 2019 и много други в повече от 50 държави.
Официалното откриване на изложбата 10 години Fontfabric е на 22 ноември в Галерия 2.0., която ще се превърне и във временна сцена за предпремиерното представяне на част от новия албум на Иван Шопов и Теодосий Спасов – InFusion, чиято визуална идентичност и типография е дело на дизайнерите от Fontfabric. Шрифтът Squad, използван за заглавието на албума му, е специално приспособен и персонализиран за InFusion, за да е в пълен синхрон с универсалния дух, който музиката му носи.
10 години Fontfabric е в споделеното пространство за изкуство Галерия 2.0 на ул. "6-ти септември" №26 от 22 до 29 ноември, от 12 до 19 ч. Вход – свободен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.