Повече от 20 години авторът живее в Лондон, Лос Анджелис и Ню Йорк и се изявява успешно като скулптор, визуален артист и кинорежисьор.
Идеята за Платоничните обекти, е вдъхновена от теорията за универсалиите на Платон.
Константин Божанов я илюстрира с поредица от скулптурни обекти и фотографии, като смяната на контекста им прибавя ново, както Платон би го определил, „божествено” значение.
Стълби, тоалетни чинии, компютри, автомобилна гума, клетка са пресъздадени като скулптури и композирани в определен ред.
Чрез тях художникът критикува консумативната и рационална логика, по която се движи съвременното общество.
Някои от работите са постмодерен коментар върху изкуството на Бранкузи, Ив Клайн и Джеймс Лий Байърс, често – вдъхновен от конкретни произведения. .
Освен скулптурните обекти и фотографиите, в изложбата са представени и две по-ранни видеа на Константин Божанов – Горящи клади (2005-2008), Катастрофа (2003 – 2008).
След гостуването на изложбата в Пловдив, част от произведенията ще бъдат представени в самостоятелни изложби в Otero Plassart Gallery, Лос Анджелис в края на тази година и Begonia Melone Gallery, Мадрид в началото на следващата.
Константин Божанов (роден в Разлог, 1968 г.) е завършил Националното училище за изящни изкуства “Илия Петров” в град София.
Получава магистърска степен от Кралския колеж по изкуствата в Лондон и следва документално кино в Ню Йоркския университет.
Автор е на голям брой кьсометражни филми, както и на пълнометражния документален филм Невидими (Invisible 2005), получил специалната награда на журито на фестивала за документални филми Big Sky.
Понастоящем Константин Божанов работи върху първия си пълнометражен игрален филм „Аве“.
Живее и работи между Ню Йорк и София.
„Платонични обекти“ продължава до 30 юни.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.