„ Да да” – като закачка с дадаизма, но и като весело потвърждение, че това наистина е стилът наивизъм.
Експозицията е на Анита и Георги Ненчеви и е кръстена именно “Да да, наив”.
Техните живопис и пластика могат да се видят в галерия Париж.
Освен, че това е стилът, в който Анита и Георги творят, той е и най–явният израз на свободата да кажеш всичко без задръжки и съображения - точно както би направило в рисунките си едно дете.
Анита и Георги отдавна са заявили своето лице пред българската публика.
Ирония и весели намигвания към живота или библейските събития струят от платната на семейство Ненчеви.
Готвачи, риби, гозби и уютни стари печки се преплитат и бълбукат в една забравена от нас топла и спокойна атмосфера от времето на нашите баби.
Дори експлантацията на реброто на вечно нещастния и принесъл се в жертва Адам в името на създаването на хитричката и „невинна“ Ева е поднесена със същото домашно и уютно усещане от Анита.
Георги Ненчев пък балансира с по–мъжкия поглед върху библейската тематика, неговата ирония е по-сдържана, образите са по – скоро символно изведени, а не така разработени, както са при Анита и всичко е някак категорично заявено.
Без излишно бърборене.
Всъщност тази изложба показва много ясно мъжкия и женския поглед върху човешкия живот и вечните теми и въпроси, които ни терзаят.
Срещата на тези две виждания се осъществява в общата картина на авторите - „Битие”, която е единствената върху любимия и на двамата материал- дървото.
Там пластика и живопис се обединяват, за да покажат създаването на света и човека.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.