Игра с човешките недостатъци – груби, безгрижни, на границата на допустимото, се разстилат из театър София.
Там са подредени четирите стаи с най-щури гости в западащ американски хотел. Единственият, който може да ги обслужи в новогодишната нощ, е пиколото Тед (Юлиан Петров), който съвсем нехайно се наема да дежури, без да подозира докъде стигат границите на човешкото въображение.
Сюжетът е известен и вече режисиран в киното през 1995 г. от Алисън Андерс, Александър Рокуел, Робърт Родригез и Куентин Тарантино.
Този път екстравагантните персонажи се надпреварват с безумните си изисквания под режисурата на Неда Соколовска, Гергана Димитрова, Мартин Вангелов и Атанас О`Махони - по един режисьор за всяка от стаите.
Младите автори работят съвсем сами в продължение на три месеца и не надничат из стаите на своите колеги.
Смела визия разчупва пространството на театъра. Всеки откъс притежава отделен живот и се развива между коридорите, пред тоалетната, до стълбището.
Сцената така и остава недокосната, а зрителите следват постлана червена пътека, за да открият къде ще се случи следващото действие.
От фоайето, нагоре и надолу, различни кътчета от театъра се преобразуват в хотелски стаи, в които се лута главният герой Тед, за да удовлетвори поредните неуместни желания на гостите. Той е и единственият образ, който свързва четирите епизода в постановката.
Сценографията е поделена между Деница Аргиропулос, Никола Налбантов, Ева Вентова и Петко Танчев, които вмъкват действието в червено-черни кожени атрибути, затварят героите в стъклени паравани и ги приближават от най-различни гледни точки непосредствено близо до зрителските погледи.
Чудатите намерения на персонажите са измерени с кича в стаите, които обитават. Кулиси няма, а с това и липсват всякакви табута.
В стаята на Неда Соколовска глава на древногръцка богиня е потопена в детски плувен басейн.
Героините са няколко жени-вещици, убедени, че с даровете си - мляко от кърмачка и сперма, отново ще съживят богинята Диана.
Постоянно включващ се телевизор и жив папагал, съзерцаващ втренчените в образа на богинята женски глави, само въвеждат в хорските странности, които не подлежат на коментар. Този откъс е кръстен „Странна гозба”.
Завързана от мъжа си жена, готова да се отбранява и подчинява зад стъклен похлупак, показва Гергана Димитрова в „Грешният човек”.
Простанството е заето от кожени мебели, стъклени стени, в които се размножават човешките налудничави намерения.
Нейният откъс за силната, но странна в очите на другите любов, включва хентай порно, садо-мазо елементи и пистолет, който не гръмва по чеховски.
В стаята на „Непослушните", режисирана от Мартин Вангелов нищо не е както трябва. Родители оставят децата си в новогодишната вечер, за да намерят време за собствените си капризи.
Отрочетата им вместо да кротуват - пушат, пият шампанско, палят стаята и намират мъртва проститутка под леглото.
Връх в кариерата на пиколото Тед е срещата му с филмовия продуцент от президентския апартамент.
В него ни въвежда режисьорът Атанас О`Махони, а неговият откъс се нарича „Мъжът от Холивуд”.
Потопен в киното филмов продуцент, жаден за още сюжети, си ги прави сам, забравил, че съществува реалност.
Давайки на хората около себе си определени роли, продуцентът изпробва върху тях недомислените си намерения.
Сякаш за да докаже, че продуцентът не трябва да получава силата да разпределя роли. Този път, обаче мъжът от Холивуд успява да режисира новогодишната си нощ.
Спектакълът не претендира, че е адаптация на филмовата версия.
"4 стаи" просто следва режисьорския сценарий и убива традиционния театрален стереотип, като разменя ролите на публика и сцена и обръща представите за нормалното и допустимото, за човешкото и непозволеното.
В спектакъла е използван оригиналният филмов сценарий, преведен от Радослав Камбуров.
Музиката също е авторска – на Андрония Попова и Михаил Йосифов.
В постановката участват актьорите Надя Цончева, Огнян Голев, Биляна Казакова, Лилия Маравиля, Росен Белов, Калин Врачански и други.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.