Бихте ли споделили повече за филма си “Истински живот”, както и за причините, които водят до неговото създаване?
Исках да използвам схемата на класически “филм ноар” (с крадци, грабежи, полицаи, преследване с коли), за да изразя един вид социален гняв, който усещах около мен във Франция, чувство на разочарование, но не цинично. Именно любовната история между Бруно и Изабел ги зарежда с надежда и с усещане, че са живи. Това беше най-важното за мен: да заредя публиката с голяма жизнена сила, да покажа как Бруно и Изабел преоткриват емоции от своето детство. В крайна сметка осъзнах, че съм направила “светъл филм ноар”.
Как работихте с актьорите? Работата с тях промени ли с нещо вашия сценарий?
Сценарият беше вече завършен, когато се запознах с Гийом Депардийо и Флоранс Лоаре. Стана много бързо, те бяха първият ми избор, направихме една проба, тримата заедно – те изиграха една сцена, аз държах камерата и бяхме като три диви котки, заключени в една стая. Имаше невероятно напрежение, но след този тест бях сигурна, че това са Бруно и Изабел. Гийом и Флоранс веднага усетиха чувството на разочарование, което преследва героите, не се наложи да държа дълги речи за него. Нямах нито време, нито пари за репетиции преди снимките, така че всичко се случи на място. Вместо да играят един с друг, помолих участниците да реагират един на друг.
Планирали ли сте някога бягство от вашия “истински живот”, подобно на това, изобразено в историята?
Не! Това е кино, то е по-различно, по-голямо от живота. Опитах се да изразя необходимостта от свобода чрез тази история, но аз не съм Изабел и никога не съм имала подобно преживяване. Моето бягство бе да направя този филм.
Какво ви помогна най-много по време на снимките?
Гийом Депардийо, Флоранс Лоаре, Жак Ноло са тези, които ми помогнаха най-много. Само чрез присъствието си, както и чрез доверието си. Аз също така имам много силна връзка и с оператора Лоран Десмет и звуковия инженер Филип Гримел, с когото започнах да работя преди няколко години по моите късометражни филми. Тежките условия по определен начин също ми помогнаха – аз бях принудена да намеря език, който да пасва на бюджетните ограничения и времевия график на снимките. Трябваше да разчитам на инстинкта си и да вървя направо на всяка цена.
Какъв тип история би да ви накарал да заснемете следващия си филм?
Живея в Париж почти 20 години и досега никога не съм успяла да снимам този град, както аз го виждам. Градът ще бъде част от следващия ми филм, сюжетът е за приятелство между двама млади мъже – единия от Босна, другия е французин, които си помагат един на друг, за да оцелеят в Париж днес.
Имате ли лични фаворити сред европейските филми, които сте гледали напоследък?
Аз гледам много филми – европейски, американски, азиатски, документални, игрални филми от всички времена. Това е като литература, тя ми помага да живея. През последните 6 месеца имах възможност да посетя някои европейски фестивали, където видях и харесах последните филми на Жоао Педро Родригес (“Да умреш като мъж”, Португалия), Миа Хансен-Love (“Бащата на децата ми”, Франция), Михаел Ханеке (“Бялата лента”).
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.