Печалбата на Yahoo за последното тримесечие на 2010 година се увеличи повече от два пъти, въпреки че приходите на интернет компанията намаляха, подчертавайки изоставането й в ожесточената надпревара за дял от онлайн рекламата, съобщава AP.
Финансовите резултати на компанията, обявени след края на вчерашната борсова сесия в САЩ, показват защо много инвеститори се съмняват дали главният изпълнителен директор на Yahoo Карол Барц e точния човек за този пост. През януари 2009 година тя подписа четиригодишен договор с Yahoo.
Тези съмнения повлияха отрицателно цените на акциите на Yahoo, което на свой ред събуди спекулации, че Yahoo може да стане обект на враждебно изкупуване от инвеститори, чиито жертви стават предимно закъсали компании в труден период.
Акциите на Yahoo поевтиняха с 2,4% до 15,64 долара в часовете след редовната търговия на Nasdaq под влияние на предпазливите прогнози за първото тримесечие на тази година и спада е приходите в края на 2010 г.
Въпреки че Карол Барц успява да увеличи печалбата на Yahoo чрез съкращения на персонал и други мерки за намаляване на разходите, приходите на компанията не престават да намаляват, откакто поема ръководството й в началото на 2009 г.
Само през последните два месеца Yahoo съкрати 700 от своите служители, които наброяват 13 600 души в края на 2010 г.
Като сигнал, че финансовите трудности ще се запазят и през тази година, от компанията прогнозираха, че нетната печалба през текущото тримесечие ще спадне с 4 до 10% спрямо спрямо миналата година.
Нетната печалба на Yahoo възлиза на 312 млн. долара, или 24 цента на акция, за периода от октомври до декември. Преди година положителният й финансов резултат бе 153 млн. долара, или 11 цента на акция.
Ако се премахнат от резултатите еднократните приходи и разходи, нетната печалба на акция възлиза на 26 цента на акция. Анализатори в проучване на FactSet очакваха по-малка печалба след премахването на еднократните ефекти от 23 цента на акция.
Приходите за периода обаче падат с 12% до 1,53 млрд. долара спрямо 1,73 млрд. долара преди година.
След изваждане на комисионите, които Yahoo плаща рекламните си партньори, нетните приходи на Yahoo възлизат на 1,2 млрд, долара, което се оказа малко над прогнозите на анализаторите, но и с 4% по-малко спрямо същия период на предходната година.
Yahoo изостава от други интернет компании, които успяха да предложат по-привлекателни услуги и по-добри методи за достигане до аудитория, които се харесват на рекламодателите.
Засега Google и Facebook се представят по-добре в привличането на приходи от онлайн реклама, за което свидетелства 26-процентното увеличение на приходите на Google за четвъртото тримесечие до 8,4 млрд. долара, надминавайки общите приходи на Yahoo за цялата 2010 г. от 6,3 млрд. долара.
Facebook е частна компания, но разкри част от финансовите си резултати при привличането на 1,5 млрд. долара финансиране в сделка, ръководена от Goldman Sachs. Данните показаха, че продажбите на Facebook за 2010 година вероятно са нараснали двойно спрямо отчетените за 2009 година 777 млн. долара приходи.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.