IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Интернет с все повече влияние сред медиите в България

Dnes.bg е сред най-посещаваните сайтове, сочи проучване на MBMD

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Основните информационни източници в България остават телевизиите, пресата и интернет, заяви на пресконференция днес Мирослава Радева, президент на института за социални изследвания и маркетинг MBMD.

"Няма никакво съмнение, че живеем във време, в което интернет печели все повече почитатели. Дори само в рамките на шест месеца имаме ръст от 3% в населението, което ползва интернет", заяви Радева.

Според изследването на института интернет се ползва за информиране от 34% от населението (спрямо 33% през юни 2011 г.), вестниците – от 42% спрямо 43% през юни и телевизиите, които запазват 93% от общата аудитория.

Изключително активни в мрежата са децата между 14-17 г., но възрастта на ползващите непрекъснато пада.

"Във възрастовата група 14-25 г. интернет е най-популярната медия, като побеждава дори и телевизиите", заяви Радева.

По думите й това поколение ще предаде тези навици на децата си и това ще притисне останалите медийни канали. Почти всички, които ползват интернет, реално го правят всеки ден и практически са непрекъснато онлайн.

"Комуникациите през социалните мрежи прилича все повече на виртуално общуване и в резултат намаляват комуникационните умения, младежите са плахи, потиснати и с намаляващ речников актив", казва Радева.

Според изследването най-посещаваните сайтове у нас са: Facebook, Google, abv.bg, Skype, dir.bg, vbox7 и Dnes.bg.

Според Радева медийната среда в страната се характеризира с нарастваща конкурентност и парцелираност, а аудиторията става много по-плаваща.

Радиото се оформя като фонова медия, а близкото приятелско общуване допълва източниците за информация.

Изследването посочва, че телевизиите продължават да са основен източник на информация, като 93% от запитаните ги предпочитат като информационен канал.

С образа на семейни телевизии си остават БТВ, Нова телевизия и БНТ. От четвърто място нататък има интерес към профилираните телевизии.

Най-много домакинства (55%) получават сигнал на кабелен оператор. Между края на 2009 г. и лятото на 2011 г. е имало стремително увеличение на цифровата телевизия, което засега достига прага на насищане, а ново завладяване на пазарите е почти невъзможно, отчита Радева.

Делът на влияние на пресата пък е естествено ограничен от факта, че в страната има нискограмотно население. През лятото е имало сериозно нарастване на четящите хартиено съдържание, но и сега делът на нечетящите спада, но с ниски темпове, като той се връща на нивата от през 2008 г.

Челните си позиции запазват три основни всекидневника – Труд, 24 часа и Телеграф. Тези всекидневници са очевидните лидери. Сред водещите седмичници са Уикенд и 168 часа, след това се нареждат Седмичен Труд, Шоу, Трета възраст, Шок и Галерия.

Още новини за комуникации четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата