Столичният бул. „Витоша“, който някога беше основното търговско средище на София и 22-рата най-скъпа търговска улица в света, през последните години изгуби блясъка си заради строителството на метрото.
Очакванията обаче са, че след приключването на строителните дейности улицата отново ще привлече интереса както на хората, така и на търговците.
Един от плановете за Витошка след завършването на метрото предвижда превръщането й в пешеходна зона, спиране на трамваите, изграждане на голям паркинг, нова настилка и т. н.
Водят се разговори с компанията, която изгражда метрото, да възстанови настилката по Витошка според плановете в проекта за пешеходната зона.
За зоната по столичния бул. "Витоша" е имало два проекта с две визии, разработени от различни екипи. Едната е предвиждала много зелени площи по цялото трасе над метрото, а другата – с площадни пространства, кафенета и магазини.
В крайна сметка е приет сборен проект, според който пешеходната зона ще бъде изградена в участъка от ул. „Алабин“ до бул. „Патриарх Евтимий“. Имало е дискусии дали някои от напречните улици на Витошка в този участък да се затворят за движение.
Предвижда се проектът за пешеходната зона да се реализира на две части. Едната е между "Солунска" и "Алабин", където ще се изгради подземен паркинг на две нива. Той ще бъде за около 300 автомобила, като се обсъжда идеята жителите в сградите в съседство да получат някакви паркоместа.
В участъка след ул. "Солунска" бул. "Витоша" ще бъде само пешеходна зона без възможност за паркиране под нея. Така няма да се налага да се работи по основната инфраструктурата, като отводнителните канали и водопроводите, което ще спести много усилия и време.
Следващият участък от булеварда ще бъде с много зелени площи с чешмички, фонтани, обществени тоалетни.
Търговците обаче нямат яснота за сроковете, в които предстои да бъде изпълнен проектът. Освен това не е осигурено и финансиране.
Още новини за имоти четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.