Заради продължаващата икономическа криза и свитото потребление пада консумацията в цялата хранителна промишленост, включително и консумацията на млечни продукти.
По предварителни прогнози свиването на сектора през тази година ще бъде приблизително с 10-15% спрямо 2011 г., алармира в интервю за Investor.bg шефът на "Пършевица" и председател на Асоциация на млекопреработвателите в България (АМБ) Димитър Зоров.
По думите му обаче при продуктите с главно растителни мазнини няма свиване на потреблението, защото са по-евтини и по-достъпни за българския потребител.
Според Зоров въпреки увеличаващите се цени на суровините производителите задържат през последните години ценовите нива, защото потреблението и възможностите на българския консуматор са на предела на изчерпването си.
„Има много представители на бранша, които се отказват, а някои направо фалират. Всяка година тези случаи зачестяват. Положението в сектора е много тежко и мога да кажа, че фирмите в хранителната индустрия у нас са направо герои. Без производство няма как да бъде формирана добавената стойност в бюджета. Така няма как да се формират бюджетни заплати, да се отделят пари за здравни осигуровки и т. н. За всички трябва да е ясно, че трябва да има работеща икономика, а за да съществува такава, трябва да има активна и развиваща се хранителна индустрия“, казва още Зоров.
Според него единственият начин за помощ на бранша и на потребителя е механизмът с намаляване на ДДС върху някои продукти от първа необходимост, каквито са млечните изделия, каквато практика има във водещите европейски икономики.
Цялото интервю с Димитър Зоров четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.