IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Кандидатите за БДЖ "Товарни превози" един по един се отказват

Срокът за приватизацията ще бъде удължен до 28 март, съобщиха от АПСК

Снимка: БТА

Снимка: БТА

Компаниите, които са подали документи за участие в приватизацията на БДЖ "Товарни превози", са започнали една по една да се отказват. Това заяви по време на пресконференция министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Ивайло Московски, съобщи агенция „Фокус“.

Московски заяви, че е получил информация от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), че някои от евентуалните купувачи на товарното звено на железницата „са доста притеснени“. Той допълни, че в приватизационното ведомство се провеждат срещи с евентуални купувачи, но няма информация за имената на инвеститорите, които са се отказали.

От АПСК коментираха пред Investor.bg, че на този етап от процедурата все още нито един от кандидатите не се е отказал официално.

„Все още нямаме постъпил официален отказ, но не е невъзможно и да се случи“, заявиха от приватизационното ведомство.

Припомняме, че по първоначални планове утре – 12 март трябваше да бъде крайният срок, в който кандидат-купувачите на БДЖ „Товарни превози“ трябваше да подадат обвързващи оферти. Днес от АПСК съобщиха, че този срок ще бъде удължен до 28 март.

„Някои от компаниите са поискали повече време, за да извършат огледи в дружеството и да се запознаят повече със състоянието му“, уточниха от ведомството.

БДЖ "Товарни превози" никога не е било на печалба. Дори във времето, когато 40% от него са осигурявани от "Кремиковци". Просто тогава е имало една компания и всичко е влизало там, и никой не е знаел кои пари къде отиват, каза още Московски.

"Защо искаме да приватизираме "Товарни превози" – отговорите са прости и ясни. Защото това е единственият начин, по който кредиторите биха могли да получат част от своите взимания. Важно е държавата да спаси „Пътнически превози“, защото това е социалният транспорт на държавата", каза министърът на транспорта в оставка.

Московски посочи, че от 2014 г. ще има 600 млн. лв. по ОП „Транспорт” за нови влакове, ако БДЖ „Пътнически превози” е стабилна компания.
По негови думи, ако „Товарни превози” бъдат приватизирани от частна компания с добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността, би могла да печели.

В края на миналата седмица ресорният министър на транспорта заяви категорично, че ако бъде спряна приватизацията на БДЖ "Товарни превози", дружеството ще престане да функционира. Тогава той поясни, че продажбата на товарното звено е единственият възможен изход за дружеството.

Още новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата