Защо влакът се е движел с толкова голяма скорост в завой, пита вестник "Гардиън" и отбелязва, че докато Испания скърби за 80-те загинали при най-тежката железопътна катастрофа в Европа от началото на века, изникват въпроси как влакът е могъл да влезе с такава скорост в остър завой, който го е изхвърлил в защитната бетонна стена до жп линията.
Вестник "Индипендънт" пише, че следствието вероятно ще проучи страницата във Facebook на машиниста на влака. Вестникът се позовава на съобщения в испански медии, според които той качил в социалната мрежа снимка на скоростомера на влака от март миналата година. На снимката уредът отчита скорост над 200 км/ч. В коментар под снимката приятел на машиниста написал: "Ако те хване Гуардия сивил /испанската полиция/, ще останеш без /контролни/ точки".
Машинистът отвърнал: "Ще бъде забавно да се движа с превишена скорост успоредно с Гуардия сивил и да ги задмина, карайки радара им да подскочи, хи-хи, каква глоба само ще получи РЕНФЕ /испанската жп компания оператор на катастрофиралия високоскоростен влак/!"
Разследването на железопътната катастрофа в Испания се фокусира върху машинист с влечение към скоростта, пише "Ню Йорк таймс". Вестникът също обръща внимание на снимката, която машинистът е качил миналата година във Facebook.
"Движех се със 190 (км/ч)! Надявам се никой да не е умрял, защото ще ми тежи на съвестта", казал машинистът на властите веднага след катастрофата, пише "Дейли телеграф". "Ние сме просто хора! Ние сме просто хора!". Твърди се, че влакът се е движел с три минути закъснение, когато е дерайлирал, отбелязва вестникът. В Испания пътниците имат право на обезщетение в размер на 25 процента от стойността на билета си, ако влакът закъснее повече от 20 минути, пише БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.