IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Милиони за появата на стюардеси на Мондиала

Emirates има огромна маркетингова кампания

Стюардесите на Emirates са на заден план (горе вдясно, зад треньора на Льов), Снимка: Reuters

Стюардесите на Emirates са на заден план (горе вдясно, зад треньора на Льов), Снимка: Reuters

Всеки изненадан от гледката на облечените в униформи стюардеси, появили се по време на церемонията по награждаването на Германия на Световното първенство по футбол, може би никога не е осъзнавал как спортът се е превърнал в основна част от маркетинговата стратегия на авиокомпанията Emirates Airline.

Тя е свързана с всякакви спортове – от езда до тенис, а благодарение на нея компанията се е превърнала в един от най-големите спонсори на спорта в света, пише BusinessWeek.

Най-големи разходи превозвачът прави за футболни събития, като Световното първенство, което ФИФА организира на всеки четири години. Базираната в Дубай авиокомпания спонсорира и редица европейски клубове, включително Арсенал, Милан и Реал Мадрид.

„Emirates безспорно се превърна в една от най-известните марки във футбола“, твърдят от компанията. Нейните самолети летят до 22 от 32-те страни, участвали на най-голямото футболно събитие.

Emirates е похарчила около 100 млн. долара през последните четири години, за да се превърне в един от основните шестима „партньора“ на ФИФА. В тази група влизат още Adidas, Coca-Cola, Hyunday Motors/Kia, Sony и Visa, сочат данни на компанията за корпоративен маркетинг Brand Finance.

„Те са направили много стратегическа инвестиция и по някакъв начин са интегрирани в турнира“, твърди Дейв Чатауей, анализатор в Brand Finance.

Другият аспект на толкова високите разходи на авиокомпанията говорят директно за основната ѝ цел – да продължи международната си експанзия, най-вече в Европа и Северна Америка. Бързият растеж на Emirates привлече много от пътниците, които доскоро пътуваха с европейски превозвачи като Lufthansa. Случващото се доведе до големи оплаквания от авиокомпаниите от двете страни на Атлантическия океан по повод това, че Emirates се субсидира от правителството на Дубай.

По време на следващото Световно първенство по футбол Emirates вероятно ще запази водещата си спонсорска роля, твърди Ерик Смолууд, старши вицепрезидент на Marketing Services, подразделение на Comcast.

Emirates обаче не е единствената компания, която се бори за надмощие в спортните събития. В понеделник Adidas разкри, че ще плати поне 1,3 млрд. долара през следващите 10 години, за да измести Nike като основен доставчик на екипите на Манчестър Юнайтед.

Повече икономически новини четете в сайта на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата