Malaysia Airlines беше първата южно азиатска авиокомпания, която изпълнява полети до Латинска Америка. Неин дом, летището в Куала Лумпур, което е на стойност 3,5 млрд. долара, е възприемано като архитектурно чудо, разказва репортаж на Bloomberg.
Като признак за важността на компанията в Малайзия и на нейния имидж изображения на Boeing 777 има дори върху националните банкноти.
Но изглежда, че авиопревозвачът оперира по непечеливши дестинации, изпълнява скъпи договори с профсъюзите и записва лош след лош финансов резултат.
Националният превозвач на Малайзия изглежда твърде голям и неефективен. В момента по оценки на икономистите той губи средно по 1,6 млн. долара на ден!
В петък, в Куала Лумпур акциите на компанията паднаха с 11%. Тази година авиокомпанията загуби 1/3 от пазарната си стойност.
При тежките трагедии с полетите MH17 и MH 370 освен огромния брой загинали – 537, Malaysia Airlines загуби и два самолета Boeing 777, общо на стойност 200 млн. долара.
При тези обстоятелства ще успее ли да оцелее авиокомпанията?
Вижте повече във видеото:
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.