IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Пилотът Лубиц "прегрял", 6 месеца бил на психиатър

Командирът на полета се опитвал с брадва да разбие вратата на кабината

Андреас Лубиц. Снимка: Facebook

Андреас Лубиц. Снимка: Facebook

Пилотът Андреас Лубиц, смятан за виновник за катастрофата на самолета на авиокомпания "Джърмануингс" общо половин година се е лекувал при психиатър, съобщава в. "Билд", като се позовава на източници от компанията собственик  -"Луфтханза".

Карстен Шпор, изпълнителният директор на "Луфтханза" заяви, че в обучението на Лубиц е имало шестмесечно прекъсване през 2009 г., но не разкри конкретни подробности.

Лубиц е страдал от депресия, пише "Шпигел" и цитира и съученици на 28-годишния мъж, които споделили, че той временно е прекъснал обучението си поради психическо изтощение и преумора - синдромът на "прегарянето" ("burn out") или на депресия.

Германското законодателство обаче не позволява на компанията да получава информация за медицинското досие на пилота.

Като косвено потвърждение за психическите проблеми на Лубиц "Билд" посочва и следното обстоятелство - в неговото досие във федералното управление за гражданска авиация е имало забележка, че се нуждае от "специализирани редовни медицински прегледи".

Такава бележка имало и в лиценза му за пилот, твърди още "Билд". Таблоидът е научил и подробности около случилото се на борда на самолета преди катастрофата. По данни на вестника, след като не успял да влезе в кабината, командирът се опитал да разбие вратата с помощта на брадва.

От "Джърмануингс" са потвърдили, че брадвата действително влиза в спасителното оборудване на самолета, но не уточняват дали е била използвана.

"Ню Йорк таймс" отбелязва, че германските власти и "Луфтханза" са отказали да назоват името на капитана на полета, но британски и испански вестници го идентифицират като Патрик Зондерхаймер.

"Вашингтон пост" поставя въпроса как в бъдеще да се избегнат катастрофи като тази във Френските Алпи в бъдеще и отбелязва, че този случай е породил въпроси за обучението на пилотите и процедурите за сигурността в кабината.

Авиокомпаниите, макар и със закъснение, вече променят правилата си за пилотската кабина на самолета, като някои вече въвеждат изискване в нея винаги да има най-малко двама души, пише по този повод британският в. "Гардиън".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата