Производител на храни заблуждавал в реклама, че негов продукт може да се закупи с 15% намаление в търговската мрежа. Практиката е забранена от Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Освен това търговецът включил в кампанията и артикул, който не присъства в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори.
Проверка на КЗП е установила, че дружеството е започнало ценова промоция на два от продуктите си от определена дата и за определен период. По основните пътни артерии извън София са разположени билбордове с печатна реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогъна, с който той се налага на пазара и стикер с надпис: „-15%”.
Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като е създавала у тях впечатлението, че могат да закупят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление.
На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект.
В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%.
Същевременно комисията е проверила и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. Те представят становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.