Колективен иск срещу австрийската компания EVN беше внесен във вторник в Пловдивския окръжен съд. Той е срещу практиката на компанията да взима такса от 19,90 лева за включване на тока и срещу липсата на известие за спиране на електрозахранването при просрочени задължения.
От „Сдружение за правна помощ на потребителите" настояват мярката прекъсване на електрозахранването да се прилага като крайна, ЕВН да уведомява потребителите, когато възнамерява да го направи, и искат отпадането на таксите за включване и изключване на електроенергията, защото това засяга най-бедните българи.
„Ние казваме, че те противоречат както на Закона на енергетиката, така и на този за защита на потребителите, тези клаузи сме ги атакували като неравноправни”, съобщи пред журналисти адвокат Димитър Деков, който е председател на сдружението.
Той ще настоява да се даде възможност на потребителите за право на защита, тъй като сега се ограничават правата на потребителите извън Пловдив, защото единствено пловдивският съд е посочен като възможна инстанция, в която могат да се завеждат дела срещу ЕВН.
От своя страна от EVN съобщиха, че спазват правата на потребителите и се съобразяват с препоръките на компетентните институции, че готвят промяна в oбщите условия на договора.
„Безплатната услуга „Известяване преди прекъсване за неплатени задължения със SMS или имейл’’ се предлага от началото на 2013 година.
Известяването се получава 3 дни преди прекъсване на снабдяването, което е още една възможност - освен описаните срокове за плащане във всяка една фактура, за клиента да покрие своите задължения и да се избегнат разходи за възстановяване на захранването“, се казва в съобщение на дружеството.