Семействата на жертвите в катастрофата на самолета Ербъс на авиокомпанията Ер Франс, излетял от Рио де Жанейро за Париж, както и пилотски синдикат на френския авиопревозвач подложиха на съмнение изводите на френското следствие за трагедията, предадоха Франс прес и Ройтерс.
Самолетът се разби в Атлантическия океан в нощта на 31 май срещу 1 юни 2009 г. В катастрофата загинаха 228 души. Асоциация на семействата на загиналите и синдикатът на Ер Франс смятат, че на изводите на френските следователи не може да се вярва.
Недоверието се породи от публикация във френски медии, че Бюрото за разследвания и анализи, натоварено с техническото разследване на катастрофата, е махнало от последния си доклад пасаж, съдържащ препоръка за алармите за бърза загуба на височината.
Тези аларми започват да вият в пилотската кабина, когато има опасност самолетът да загуби рязко височина. Точно това се е случило в Ербъс-а, излетял от Рио за Париж, припомня Франс прес.
Робер Сула, президент на асоциацията на близките на жертвите, смята, че премахването на препоръката от последния доклад поставя под съмнение техническото разследване и поражда недоверие към следователите и авторите на докладите.
В последния доклад на Бюрото за анализи и разследвания вината беше хвърлена до голяма степен върху пилотите на катастрофиралия самолет.
Докладът беше публикуван миналия петък въз основа на проучените данни от черните кутии на самолета. В него се посочваше, че пилотите на самолета не са реагирали правилно на повредата на индикаторите за скорост и рязкото падане на машината.
Изводите в доклада предизвикаха и гнева на Националния синдикат на пилотите на презокеански полети в Ер Франс, които обявиха, че ще прекратят сътрудничеството с френските следователи, съобщава Франс прес. Според тях разследването може да доведе единствено до обвинения срещу екипажа на злощастния самолет.Техническото разследване на катастрофата съпътства разследване на френското правосъдие, което обвини Ер Франс и Ербъс в непредумишлено убийство. За двата гиганта изводите от разследванията са свързани с огромни промишлени и финансови предизвикателства.
В доклада от миналия петък френското Бюро за разследвания и анализи отправи 10 препоръки за сигурността на полетите, в това число и за по-добра подготовка на пилотите, отбелязва БТА.
Окончателният доклад с изводите за причините за катастрофата се очаква през първата половина на 2012 г.