Причината за катастрофата на самолета "Як-42" край руския град Ярославъл е груба грешка на пилотите, които са забравили да изключат т. нар. стоянъчна спирачка, еквивалент на ръчната спирачка при автомобилите - елементарна грешка, популярна сред автомобилистите като "грешката на блондинката", пише вестник "Московский комсомолец".
Вестникът се позовава на достоверен източник от авиационната промишленост, според когото това е било установено от разследващата комисия.
Самолетът е потеглил по пистата за засилване с действаща "ръчна спирачка" и не е успял да набере достатъчно висока скорост, за да излети.
Освен това, твърди източникът на "Московский комсомолец", от разшифрованите записи на разговорите в кабината се разбира, че малко преди излитането командирът на екипажа на "Як-42" наредил на втория пилот да поеме управлението, като мотивирал заповедта си с това, че се почувствал зле.
Задължение именно на командира е изключването на спирачката, но е възможно в момента на предаването на управлението пилотите да са забравили за нея и да не са обърнали внимание на светещия сигнал на таблото с индикатори.
Източникът не изключва, когато самолетът е започнал да рулира, пилотите най-сетне да са забелязали, че излитат "на ръчна" и да са я изключили спирачката, но вече е било твърде късно.
Pа изясняване на ситуацията може би ще помогне единственият оцелял при катастрофата, бординженерът Александър Сизов. Той е в тежко състояние и лекарите, макар да твърдят, че има всички шансове да се върне към нормалния живот, засега не позволяват разговори с него, посочва БТА.
При разбиването на самолета на 7 септември загинаха 43 души, а по-късно в болница почина и хокеистът Александър Галимов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.