Потребителският бум в Китай и отварянето на страната към чужди капитали са се отразили благоприятно на резултатите на двете най-големи световни търговски вериги Wal-Mart Stores и Carrefour през миналата година, съобщи Investor.bg.
Продажбите на Wal-Mart, най-голямата търговска верига в света, са нараснали в Китай с 31% през 2004 г., спрямо предходната година, до 7,6 млрд. юана.
Carrefour, втората компания в сектора, е реализирал оборот от 16,2 млрд. юана(1,96 млрд. долара), или ръст от 21%, спрямо 2003 г. По продажби френската компания се нарежда на пето място сред 30-те най-големи търговски вериги в Китай, докато американската компания застава от 16-та на 20 позиция.
Първото място заема Shanghai Brilliance Group с оборот от 67,6 млрд. долара, а втората позиция е за пекинската компания GOME Electrical Appliances Holdings с продажби в размер на 23,9 млрд. юана.
Общо продажбите на 30-те най-големи търговски вериги в Китай през 2004 г. са нараснали с 33% до 385 млрд. юана (46,5 млрд. долара), което е явен показател за потребителския бум в страната.
Във връзка с поетите ангажименти спрямо Световната търговска организация, китайското правителство разреши през декември на чуждите компании да притежават 100% от капитала на филиалите си в Китай.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.