Някои молове в САЩ са започнали да следят движението на клиентите си чрез мобилните им телефони, съобщава CNN. Търговските центрове използват технология с разположени на ключови места антени за проследяване на мобилния сигнал, които им позволяват да проучват точния маршрут на пазаруващите от магазин на магазин.
Проследяващата система, наречена FootPath Technology, работи с помощта на тези антени, които улавят уникален идентификационен номер, вграден във всеки телефон (подобно на IP адреса на компютъра), и проследява движението му през магазините.
Системата не може да прави снимки или да събира данни за това, което купувачите са закупили. И не събира никакви лични данни, свързани с идентификацията, като име на потребителя или телефонен номер. Тази информация е яростно защитавана от мобилните оператори и може да бъдат законно получена само след съдебна заповед.
Самите потребители биха разбрали, че ги следят, само ако се зачетат в дребния шрифт на краткото описание на проучването, което е разлепено на информационните табла в търговските центрове. Ако клиентите не са съгласни да бъдат проследявани, единственият начин да не участват в експеримента, е да изключат мобилните си телефони, докато са в мола.
Въпреки че данните, които се събират, са анонимни, те могат да помогнат за проследяване на пътя на купувачите от магазин в магазин. Целта за магазините е да си отговарят на въпроси като: „Колко от клиентите на Nordstrom влизат и в Starbucks? Колко дълго клиентите се задържат в обекта на Victoria's Secret? Има ли непопулярни места в мола, които не се посещават?“.
Разработената от британската компания Path Intelligence технология вече е била изпробвана в някои шопинг центрове в Европа и Австралия. А според главния изпълнителен директор на Path Intelligence Шарън Бигър почти никой не се отказва от участие в експеримента. Вижте подробностите в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.