В италианските морски среди круизният кораб "Коста Конкордия", превърнал се в италианския "Титаник", беше известен като прокълнат заради несчупена бутилка шампанско при кръщаването му през 2006 г.
"Коста Конкордия" регистрира първия си инцидент през 2008 г. в Палермо. При влизането в местното пристанище по време на внезапно разразила се буря лайнерът беше тласнат от силните вълни и се удари в стените на пристанището. Десният му фланг и носовата част бяха разкъсани, но пътниците и екипажът останаха невредими.
Освен това "Коста Конкордия" потегли миналата седмица за злощастното си пътуване, приключило само няколко часа след началото му, точно на дата 13, петък.
Корабът, който претърпя крушение край бреговете на остров Джилио в областта Тоскана, е плаващ палат, въплъщаващ най-съвременните тенденции при строителството на подобни лайнери, отбелязва Франс прес.
Той беше смятан за гордостта на италианските корабостроителници Финкантиери. "Коста Конкордия" е собственост на компанията оператор "Коста Крочиере", която е под контрола на американската компания "Карнивал корпорейшън". Последната вече оцени загубите си от корабокрушението на между 85 и 95 милиона долара.
Корабът, който сега е почти под водата в залива на остров Джилио, е дълъг колкото 3 футболни игрища. Той е замислен като храм на развлеченията и спокойствието на пасажерите.
Досега за "Коста Конкордия" се говореше само със суперлативи. За първи път Коста Конкордия плава през 2006 г. Оттогава той е обявен за флангман на флотилията на "Коста Крочиере". Той е най-големият кораб, строен някога в Италия.
Размерите му са 290 метра дължина на 38 метра широчина. Корабът разполагаше с 17 мостика и палуби, от които 14 отворени за пасажерите.
Екипажът наброяваше най-малко 1070 души. Корабът можеше да побере до 3780 пътници и това го превръщаше в истински плаващ град.
Пасажерите бяха разпределени в 1500 каюти, от които 505 с балкон. Към тях се добавят и 70 луксозни апартамента.
Пътниците на "Коста Конкордия" се хранеха в 5 ресторанта, сред които изисканият "Клуб Конкордия", където се изискваше предварителна резервация.
Пътниците можеха да посещават и 13 тематични бара, сред които особено популярните "Коняк и пура" и "Кафе и шоколад".
Корабът имаше 4 басейна, от които 2 с подвижен покрив, 5 джакузита, спортно игрище, джогинг пътека на открито.
Черешката на тортата беше спа-центърът "Самсара", известен като най-големия подобен център на борда на кораб. Той се простираше на площ от 6000 квадратни метра, на 2 етажа. Петдесет и пет каюти от кораба разполагаха с директен достъп до
СПА-центъра, в който имаше спортна зала, комплекс за балнеотерапия, козметични салони, сауна, солариум.
Корабът разполагаше и с театър на 3 етажа и с казино. Не бива да се забравя и дискотеката, в която се организираха тематични партита.
"Коста Конкордия" предлагаше достъп до интернет и библиотека. Почитателите на шопинга можеха да се посветят на страстта си в десетките бутици на борда.
"Коста Конкордия" разполагаше и с автомобилен симулатор, в който човек можеше да си представи, че участва в рали. Филми се гледаха на огромен екран, инсталиран пред един от басейните на лайнера.
В технически план корабът с тегло 114 500 тона беше оборудван с 2 двигателя с мощност, която му позволяваше да достигне максимална скорост от 23 морски мили в час. При скорост от 21,5 морски мили в час "Коста Конкордия" можеше да плава без спиране за презареждане от 10 до 14 дни, посочва БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.