Белгия засега не предвижда въвеждането на максимална скорост за движение по националните пътища от 130 километра в час, съобщава вестник "Либр Белжик", цитиран от БТА.
Според изданието, което се позовава на заключенията на белгийския институт за пътна безопасност, страната има най-лошата пътна мрежа в Западна Европа. От института отбелязват, че състоянието на белгийските пътища превъзхожда единствено положението в страните от Източна Европа, където "въпросът със сигурността на движението изостава".
Според експертите, ако максималната скорост на движение по националните магистрали бъде повишена с 10 километра в час, за да бъде равна на ограниченията в съседните Люксембург, Франция и Германия, това би довело до още 130 тежко ранени при катастрофи за година, както и до 25 загинали повече.
От следващата година правителството в Белгия предвижда значително повишение на глобите за някои основни нарушения на пътя. Очаква се допустимото количество алкохол в кръвта на професионалните шофьори да бъде намалено от 0,5 на 0,2 промила, а глобата за алкохол от 0,5 до 0,8 промила при останалите водачи да бъде повишена от 150 на 170 евро. Ще бъдат отнемани свидетелствата за управление на шофьори със съдържание на алкохол в кръвта от 1,2 промила, ако са белгийци и от 1,5 промила, ако са чужденци.
Властите предвиждат също въвеждането на европейската директива за подновяване на свидетелствата за правоуправление на всеки 10 години, тъй като досега тези документи в страната се издават без срок на валидност.
Сред новите мерки е поскъпването на глобите за шофиране без предпазен колан - от 50 на 100 евро, както и в случай, че дете се вози без предпазни средства - наказанието се повишава от 50 на 150 евро. В случаите, когато е допуснато тежко нарушение и се стигне до съд, глобите ще бъдат 1500 евро вместо 120 евро, както досега. Ако става въпрос за повторно тежко нарушение, шофьорите ще бъдат глобявани с 3000 евро вместо със 180.
По повод скоростта на движение в централните части на градовете, където неотдавна бе въведено ограничение до 30 километра в час, от института отбелязват, че се наблюдават добри резултати по отношение повишаването на сигурността около училищата. Като недостатък се сочи липсата на система за наблюдение на спазването на тези ограничения, което води до нарушения в над 90 процента от случаите.
Според статистиката от въвеждането на тези ограничения катастрофите в централните градски зони са намалели с 25 на сто. Броят на децата на възраст до 12 години, загинали на път около училище, е спаднал с 53 на сто от 2000 г. до 2010 г., но статистиката остава тежка - 27 загинали деца за година.