IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Контрольорът на дерайлиралия испански влак не чувства вина

Мъжът се изправи пред съда като свидетел

Контрольорът на дерайлиралия испански влак не чувства вина

Контрольорът на влака, дерайлирал в северната част на Испания и взел 79 жертви, заяви днес, че "не се е усещал виновен" в нито един момент, предаде Франс прес. Той е звъннал на машиниста няколко минути преди инцидента.

Свидетелските показания на контрольора Антонио Мартин Маруган бяха изслушани от съдия Луис Алаес, който разследва катастрофата от 24 юли, станала на 4 км от Сантяго де Компостела.

Контрольорът заяви, че мобилният телефон е бил в джоба му, когато влакът е дерайлирал. Той самият се чувствал добре физически, но е засегнат психологически от случилото се, пише БТА.

Фактът, че контрольорът е говорил с машиниста по телефона малко преди инцидента, е недостатъчен, за да му се наложи наказание за престъпна небрежност, прецени съдията. Според него разговорът по телефона не е причината за дерайлирането на вагоните.

52-годишният машинист Франсиско Хосе Гарсон Амо ще бъде съден за 79 убийства по непредпазливост. Той заяви, че е говорил с контрольора, но е прекратил разговора "няколко секунди преди катастрофата".

Преди да достигне завоя, влакът се е движел със 199 км/ч в отсечка, където максималната разрешена скорост е 200 км/ч, според новинарската агенция ЕФЕ и в. "Ел Паис", цитирани от ДПА.

Точно в този момент машинистът Гарсон Амо е получил телефонно обаждане от контрольора, който искал да го инструктира в кой коловоз да влезе на следващата гара, за да улесни излизането на семейство с деца. Системата за сигурност на влака алармирала Гарсон, че предстои да навлезе в завоя.

Телефонното обаждане продължило по-малко от две минути и приключило 11 секунди преди катастрофата. Черната кутия разкрива, че машинистът изкрещял и навлязъл в завоя със 195 км/ч. След това той задействал аварийната спирачка и влакът излязъл от релсите при скорост 179 км/ч.

Машинистът и контрольорът първоначално си мълчаха за водения от тях разговор. Мартин обаче отрече да са го пазили нарочно в тайна, като обясни, че двамата са били в прекалено силен шок от трагедията, за да обсъждат каквито и да било подробности.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата