IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

5 хипотези за изчезването на малайзийския самолет

"Фигаро": От ракетен удар до пожар на борда

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Малайзийският Боинг продължава да е в неизвестност и докато периметърът на издирването беше разширен до Индийския океан, френски експерти предлагат пет хипотези, за да се обясни мистерията, пише в. "Фигаро".

Пожар на борда

В подобен случай нещата се развиват много бързо и екипажът няма време да се свърже с диспечерите. Така например на 3 септември 2010 г. в Боинг 747 на компанията Ю Пи Ес избухва пожар 22 минути след излитането. Машината не успява да се върне на летището в Дубай, откъдето е излетяла и се разбива недалеч.

Пожарът е бил предизвикан в отсека на багажното отделение, в което имало литиеви акумулатори. Загиват двата души на борда.

Самоубийство на пилота

Според американското Управление за гражданско въздухоплаване самоубийствата на пилоти съставляват едва 0,5 процента от смъртоносните авиокатастрофи. Според психиатри самоубийственият импулс трудно издържа на инстинкта за оцеляване по време на трите минути падане на самолета към земята. Но пък фазата от полета, по време на която изчезна малайзийският самолет, е най-подходяща за човешка намеса.

Четиридесет минути след излитането машината стига до височината, на която ще лети. След това персоналът в пилотската кабина се отпуска, един от пилотите дори може да напусне кабината и точно тогава е най-удобният момент за проява на лудост от страна на човека, останал в кабината. Два са най-известните случаи на самоубийство на пилоти - на 31 октомври 1999 г. полет на египетската компания Еджиптеър се разбива в Атлантическия океан с 217 души и на 17 декември 1997 г. полет на сингапурската компания Силкеър се разбива в Индонезия със 104 души на борда.

Ракета е свалила самолета

Според експерти хипотезата е вероятна, като се вземе предвид внезапното изчезване на машината от радарите. Има и прецеденти. На 1 септември 1983 г. самолет на корейската компания Къриън еърлайнс е свален от съветски изтребител западно от остров Сахалин с 269 души на борда, а на 27 юни 1980 г. полет на италианската компания Итавия е ударен от ракета и се разбива в Тиренско море със 77 души на борда.

Есплозивна декомпресия

Хипотезата се подкрепя от факта, че в сряда стана ясно, че миналата година е била открита в САЩ пукнатина във фюзелажа на Боинг 777 като този на малайзийската авиокомпания. Това е накарало американското Управление за гражданско въздухоплаване да провери 120 самолета от този тип, които се намират в САЩ.

Подобни пукнатини във фюзелажа могат да предизвикат внезапна декомпресия и самолетът да се разпадне. Подобно нещо се случва през 2002 г. на самолет на китайската компания Чайна еърлайнс с 225 души на борда, който изчезва от радарите внезапно, след като се разпада във въздуха заради пукнатина във фюзелажа и
структурна амортизация. Те предизвикват експлозия на машината над Тайванския проток.

Отвличане и държане на пътниците за заложници

Според експерти това ще обясни пълното "мълчание" на самолета. Но пък изключването на всички уреди за връзка с диспечерите и за идентификация на машината би трябвало да се извърши от добре запознат човек с всички системи за предаване на данни.
 

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата