Франция и Китай подписаха договори за над 18 млрд. евро на втория ден от визитата на китайския президент Си Дзипин в Париж. Ключови споразумения бяха постигнати в сектори „авиация” и „автомобили”. Един от тях предвижда възможност до 2025 г. Airbus да сглобява самолети от модела А320 в Китай. Друг договор предвижда рекапитализация на финансово затруднения френски автомобилен производител Peugeot, 14% от който вече е собственост на китайската компания Dongfeng Motor Corporation.
Споразуменията са надежда за управляващите и президента Франсоа Оланд, които понесоха загуба на местните избори в страната миналата седмица, да доведат икономиката до растеж.
“В момента нашата икономика тръгва нагоре отново. Борим се с безработицата отдавна, но е време да вземем мерки да повишим конкурентоспособността си. В тази ситуация е особено важно да демонстрираме качествата на нашите компании, да демонстрираме френския потенциал. С Китай можем да развием чудесни бизнес възможности,” заяви Оланд.
„Китай и Франция са две държави с глобално влияние. Решихме да повишим сътрудничеството си в енергетика, автомобилния сектор, авиацията, финансите и селското стопанство. Целта е да предложим нови идеи, с които да вървим към глобално управление на икономиката, водено от взаимните предимства и приоритети – управление, от което всеки печели”, заяви на свой ред китайският президент Си Цзинпин.
Peugeot и Dongfeng планират да разширят съществуващото партньорство и китайската продукция да влезе на нови пазари в Югоизточна Азия. Освен удължаването на проекта за сглобяване на самолетите А320 Китай подписа договор за покупката на 70 нови самолета Airbus A330, които преди време бяха поръчани, но впоследствие сделката беше замразена. Тя е на стойност 10,2 млрд. долара.
Франция изостава значително от Германия по отношение на търговията си с Китай. Едва 1.2% от китайския износ е насочен към Франция, при 4,8% за Германия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.