Следователите по случая с изчезналия на 8 март малайзийски самолет смятат, че помощник пилотът на машината се е опитал да се обади по мобилния си телефон, след като машината е била отклонена от първоначалния й курс от Куала Лумпур за Пекин и насочена на юг към Индийския океан, предаде Ройтерс, като се позова на малайзийския в. "Ню стрейт таймс".
Опитът за телефонно обаждане от помощник пилота Фарик Абдул Хамид бил засечен от ретранслатор за мобилна връзка, когато самолетът бил на 200 морски мили северозападно от западния щат Пенанг. Това е по същото време, когато военен радар е засякъл за последно самолета. Часът е бил 2,15 ч. местно време на 8 март.
Ретранслаторът е засякъл позвъняването от неговия телефон, но обяснението защо връзката е била прекъсната се дължи вероятно на това, че самолетът се е отдалечил от ретранслационната кула и не е навлязъл в зоната на покритие на друг ретранслатор, пише в изданието, което се позовава на неназован източник от разследването.
Малайзия е насочила разследването върху пилота, помощник пилота и останалите членове на екипажа на самолета, след като стана ясно, че 227-те пътници не са замесени по никакъв начин в трагедията с отклоняването и изчезването на машината.
Следователите смятат, че някой с много добри познания по въздухоплаването и управлението на Боинг 777-200 ER е изключил всички комуникационни системи на машината, преди да я отклони на хиляди километри от планирания й курс.
Търсенето на отломките от машината е в зоната на Индийския океан на около 1500 километра западно от австралийския град Пърт. Има опасения, че батериите на черните кутии на машината са се изтощили и сигналът от тях е безвъзвратно изгубен, пише БТА.