Procter & Gamble, който е производител на праха за пране Ariel, бе принуден да се извини и да изтегли продукта си от германските магазини, след като непредвидливо пусна продукт за пране с нацистка асоциация.
Компанията се извини за "всички фалшиви конотации", които са предизвикали гнева на хиляди германци, след като неволно постави неонацистки код на промоционални пакети на праха за пране Ariel, пише германският всекидневник Die Welt.
Всичко започна, след като Ariel реши да отбележи спонсорството си на германския национален отбор по футбол за световното първенство в Бразилия и пусна в продажба гигантски кутии, приличащи на фланелка на Бундестима.
Самият надпис Ariel е поставен там, където обикновено се изписва името на футболиста. Всяка от кутиите носи номер 88, като според производителя това е броят на пранетата, които всеки клиент може да направи с наличния в кутията прах.
Решенията обаче се оказаха много голяма грешка и предизвикаха масово недоволство. Числото 88 се счита за неонацистки символ, защото се свързва с поздрава "Хайл Хитлер". 88 се използва като заместител на HH - началните букви на израза на латиница. H e осмата буква в немската азбука. Но и това не е всичко... Ariel се отличава само с една буква от думата Arier, което на немски означава "ариец".
За капак на всичко новият продукт се рекламира като "нова концентрация", тъй като с по-концентрирания прах можело да се изпере повече пране. В съчетание с останалите елементи на кутията обаче някои потребители го свързват с концентрационните лагери.
"P&G се придържа към ценностите на толерантност, различие и човечност. Съжаляваме, ако някои хора са направили грешна интерпретация и категорично се разграничаваме от крайнодесните (нацистки) идеи", заяви компанията в свое становище.
Още подобни икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.