IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Младите американци не разполагат с основни знания за света

Младите американци разполагат с ограничени познания за света, сочи новото изследване на National Geographic и “Ропър Пъблик Афеърс” върху географската грамотност на младежите

Младите американци не разполагат с основни знания за света

Въпреки хилядите телевизионни репортажи за войната в Ирак, от началото й през 2003 г. насам, всеки шест от 10 млади американци на възраст от 18 до 24 години не знаят местоположението на Ирак на картата на Близкия изток.

Това са данни от новото изследване на National Geographic и “Ропър Пъблик Афеърс” върху географската грамотност на младежите. Две трети от тях не знаят, че катастрофалното земетресение от октомври 2005 г., отнело живота на 70 000 души, се е случило в Пакистан. Близо 5 от 10 души не знаят, че Пакистан се намира в Азия.

Дори и природни бедствия, случили се в Америка, като урагана Катрина, изглежда нямат особено влияние върху географските познания на младите американци. Една трета от всички участници в проучването не са намерили Луизиана на картата на САЩ, а почти половината (48%) – щата Мисисипи. По време на практическите тестове, на младежите са били дадени карти на хипотетични местности с инструкциите, че трябва да се спасят от приближаващ се ураган, като се евакуират на северозапад. Резултат: една трета от участниците в изследването объркват посоката.

Проучването показва, че младите американци разполагат с ограничени познания за света в и отвъд границите на страната им. Участниците са отговорили правилно на малко повече от половината въпроси (54%), ала въпреки това изглеждат незаинтересовани от помощните средства за разширяване на общата им култура. Всъщност само 3 от 10 младежи считат за абсолютно необходимо придобиването на знания за местоположението на страните. Само 14 процента от анкетираните вярват, че знаенето на чужд език е необходимо умение.

„Географската неграмотност влияе върху доброто състояние на икономиката ни, върху отношенията ни с другите нации и с всичко, което ни заобикаля, и ни изолира от света”, сподели Джон Фейхи, президент и главен изпълнителен директор на Националното географско дружество. „Географската наука ни помага да разберем света, като ни показва връзките между различните нации и територии. Без географска обща култура, младежите на Америка няма да могат да се справят с предизвикателствата на все по-глобалния и конкурентен свят през 21-ви век.”
Изследването на "Ропър" 2006:

Според изследването, проведено в периода декември 2005 г. - януари 2006 г., младите американци са шокиращо некомпетентни що се отнася до връзките между териториите в контекста на световните събития. 74% от тях смятат, че английският език се говори от най-много хора по целия свят. Правилният отговор обаче е китайският език (мандарин).

71% не знаят, че Съединените американски щати са най-големият износител на стоки и услуги в света; почти половината (48%) смятат, че това е Китай. И докато населението на Китай е четири пъти повече от населението на САЩ, 45% от младите американци смятат, че то е едва два пъти повече. И въпреки че прехвърлянето на работни места в сферата на услугите към Индия се задържа като гореща бизнес новина за дълго, почти половината от анкетираните (47%) не можаха да намерят тази страна на картата на Азия.

Участниците в проучването демонстрираха и оскъдни знания за горещите точки по света. 75% не можеха да намерят Израел на картата на Близкия Изток, въпреки факта, че конфликтът между Израел и Палестина продължава от раждането на тези младежи. 7 от 10 не намират Северна Корея на картата на Азия, докато 6 от 10 не знаят, че границата й с Южна Корея е най-силно охраняваната в света. 30% от анкетираните смятат, че най-силно охраняваната граница е САЩ-Мексико.

От друга страна, изследването показа и обнадеждаващи резултати, като този, че Интернет може да има и позитивно влияние върху младежите. От предходното изследване на National Geographic и “Ропър Пъблик Афеърс” върху географската грамотност, проведено през 2002 г., процентът на младите американци, използващи Интернет, за да се осведомяват за последните събития по света, се е увеличил повече от два пъти – от 11% до 27%. 80% от подрастващите са ползвали Интернет през последния месец. Освен това, аналитиците от “Ропър Пъблик Афеърс” установиха, че използването на интернет за осведомяване за световните новини е свързано по позитивен начин с представянето на младежите в анкетата.

В изследването на National Geographic и “Ропър Пъблик Афеърс” върху географската грамотност на младежите за 2006 г. са взели участие 510 млади хора на възраст от 18 до 24 години от континенталните американски щати. Лошото представяне на американската младеж в проучването повтаря резултатите от изследването през 2002 г., в което американците завършиха предпоследни в категорията „общи познания по география”, изоставайки след Канада, Франция, Германия, Великобритания, Италия, Япония и Швеция.

За повече резултати от изследването на “Ропър Пъблик Афеърс” за 2006 г., моля посетете: www.nationalgeographic.com/roper2006.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата