IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Биг Брадър и в автомобилното застраховане

Компании искат да следят стила на шофиране на всеки клиент

Снимка: Ройтерс, архив

Снимка: Ройтерс, архив

Идеята е проста. Защо не сложим по едно устройство във всеки автомобил, което да записва всичко - от скоростта на движение, до силата, упражнявана от шофьора върху педала на спирачката? По този начин застрахователната компания ще получи ценна информация, която ще й помогне да намали рисковете в бизнеса си и да предложи на клиентите си по-ниски цени.

Дали идеята ни харесва или не, в ерата на разгорещена и доброволна търговия с лични данни, беше въпрос на време да се заговори и за това, пише сайтът qz.com. Единствената изненада е, че новата система все още не се е наложила на пазара.

Специалисти от най-големия автомобилен застраховател в САЩ – Progressive Insurance, споделят, че са извършили задълбочен анализ на информацията от милиарди изминати километри на своите клиенти. От доклада става ясно, че информация за изминатата дистанция, спирането и частта от деня, в който хората управляват своите коли, носи много по-ценни данни за степента на риска при сключването на всяка застраховка, отколкото традиционните фактори, които застрахователите използват – възраст на шофьора, пол, година и модел на въпросния автомобил.

Средната отстъпка от премиите на Progressive Insurance за клиенти на компанията, които изрично са се съгласили да бъдат следени, е между 10 и 15%.

В бъдеще, ако даден клиент откаже да бъде наблюдаван начина му на шофиране, той не само ще плаща много по-висока премия, но е възможно да му бъде отказана застраховка. Анализатори допускат възможността след години застраховката на автомобил да заприлича на процеса по теглене на банков кредит. Ако имаш лоша кредитна история, банката просто ти отказва заем.

В крайна сметка несъгласните да се превърнат в част от кампанията, ще оформят нова ниша на пазара, която ще бъде обслужвана от избрани застрахователни компании. Под “нова ниша”, трябва да разбираме “много скъпо”, се казва още в публикацията на qz.com.

Още по темата четете в Investor. bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата