С намаляването на ширина вестникът ще влезе в крачка със стандартите в индустрията.
USA Today, който е най-продаваният всекидневник, вече излиза с по-малък формат, а вторият най-купуван всекидневник - Wall Street Journal, издаван от Dow Jones & Co., ще намали ширината в началото на следващата година.
Промените в The New York Times влизат в сила от второто тримесечие на 2008 година, казаха от компанията в специално съобщение от ранните часове във вторник. Така те ще спестят 42 милиона долара годишно. Съкращението на персонала ще засегне 1/3 от общата работна сила на медиата, която възлиза на 800 души.
От компанията допълниха, че са установили чрез специално проучване, че читателите, особено по-младите и тези, които живеят в предградията, предпочитат по-малкия размер на вестника.
Повишаващите се разходи за печат накараха няколко издатели да предприемат стъпки за намаляване на разходите. The Journal също намали размера на изданията си в Европа и Азия, а останалите печелят пространство за сметка на каретата, в които се публикуват борсовите котировки.
Джанет Робинсън, изпълнителен директор на The New York Times Co., заяви, че редакционната колегия и екипът от дизайнери, „проучват възможностите за пригодяване на традиционния облик на вестника и превръщането му в по-привлекателно за аудиторията четиво“.
Намаляването на ширината на страниците ще доведе и до 11% загуба от мястото, запазено за новини, но вестникът планира да добави нови страници, за да покрие поне половината от загубеното пространство.
И в България тенденцията за намаляване на ширината на страниците не подмина някои от всекидневниците.
Деловият „Дневник“ остави в миналото широкоформатните страници, които много хора свързваха с облика на медиата.
За сметка на загубеното от намалената ширина пространство, вестникът добави нови страници.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.