Най-голям брой публикации в чуждите медии, свързани с България през последната година, има през юни 2005 г. - около парламентарните избори в страната и през август - по повод гласуването на кабинета на Сергей Станишев.
Тогава е регистрирана и най-високата интензивност на присъствие на българската тема в
Тогава е регистрирана и най-високата интензивност на присъствие на българската тема в
чуждите медии - 32 публикации среднодневно през юни и 21 - през август.
Основният връх е 27 юни, когато те са били почти 100. Силно отразявани са били и събитията около птичия грип през януари 2006. Широк отзвук има и около публикувания доклад на ЕК в средата на месец май 2006 г.
Основният връх е 27 юни, когато те са били почти 100. Силно отразявани са били и събитията около птичия грип през януари 2006. Широк отзвук има и около публикувания доклад на ЕК в средата на месец май 2006 г.
Това показват данните от представено на седмата годишна среща на Българската медийна коалиция в Банско изследване на "Маркет линкс" за образа на страната ни в чуждите медии. Наблюдението обхваща публикации, отразени в бюлетините на МВнР от юни 2005 година до юни 2006 година.
Анализирани са общо 7 789 публикации от 642 медии в 74 държави. Групирани са 76 основни
теми. Среднодневният брой на публикациите за България в наблюдавания период е 20.
Анализът на дневното разпределение на броя на публикациите показва устойчивост на интереса към България в чуждестранните медии.
Най-голям брой медии са отразили българската тема в Германия (с почти удвоен брой на медиите) и Русия, следвани от балканските държави. Наблюдението на този етап регистрира
увеличен брой медии от САЩ - 15 с публикации за България.
Сред всички регистрирани публикации най-голям дял се падат на румънски медии, което беше характерно и за предишните наблюдавани периоди. Страните извън Балканския регион, чиито медии проявяват засилен интерес към българските теми, са Германия и Великобритания.
С най-много публикации за периода са Румъния (1127) и Германия - 752, които са значително повече от предходния наблюдаван период. На трето място с 494 публикации е Гърция.
Следват другите балканските съседи.
Най-интензивно по българската тема са работили Дойче Веле- 489 и агенция ДСИТАФ (251), Би Би Си - 224 публикации. След тях за първи път в десетката попадат и румънският вестник Адевърул (215), следвани от други медии на балканските държави.
Отношението към страната в публикациите в наблюдавания период търпи промяна, най-съществена при информационните материали с неизразена позиция и при негативните материали.
Спад се наблюдава при позитивните и неутралните публикации.
Най-критични са били публикациите в Румъния, Германия и Великобритания - трите държави с най-голям брой медии и публикации за България в наблюдавания период.
Страните с преобладаващо позитивно отношение към България са Турция, Сърбия и Черна Гора, Русия и Словакия.
Разпределението по геополитически региони показва, че най-позитивни са били публикациите в САЩ и Канада и Латинска Америка, докато най-критични са били медиите в Западна Европа.
Темите, които представят критична гледна точка към българската действителност, са преобладаващо корупцията, престъпността, търговията с оръжие, човешките права и проявите на национализъм.
Основно позитивно отношение са провокирали публикациите, свързани с българските военни мисии, българския туризъм, междудържавните отношения и културния обмен.