IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Когалимавиа: Външно въздействие е довело до разбиването на самолета

Машината била в отлично техническо състояние

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

"Механично въздействие" отвън върху руския самолет, катастрофирал в събота в Египет, е "единствената обяснима причина" машината да се разпадне във въздуха, както сочат изводите на руския Междудържавен авиационен комитет. Това заяви пред журналисти Александър Смирнов, зам.-генерален директор на превозвача - компанията Когалимавиа, съобщи Интерфакс.

"Няма такова съчетание от откази на системи", което би дало същия ефект, увери той.

Евентуална разхерметизация на корпуса не може сама по себе си да доведе до катастрофа - в такъв случай пътниците и екипажът си слагат кислородни маски, самолетът намалява височината и ако трябва, извършва аварийно кацане, обясни Смирнов.

Според него самолетът е бил във "великолепно техническо състояние", посочва Франс прес. Същото заяви и зам.-генералният директор Виктор Юнг.

Екипажът "вероятно (. . .) изцяло е изгубил работоспособност" и не е могъл да сигнализира за бедствие - така обясни колега на Смирнов и Юнг липсата на опити за връзка с наземните служби по време на аварийната ситуация.

Според Виктор Юнг през последните секунди самолетът е бил "в неуправляем полет, не е летял, а е падал", вероятно защото е получил "значителни повреди в конструкцията". Не е имало нито един опит да се осъществи връзка и да се докладва за аварийната ситуация, потвърди той.

В авиацията по принцип има проблеми с горивото, но в най-лошия случай те биха довели до спиране на двигателите - не и до разрушаване на самолета във въздуха, допълни Юнг.

Системните проверки изключват възможността в конструкцията на еърбъса, катастрофирал в Египет, да е имало пукнатини, дължащи се на умора на материала, заяви друг зам.-генерален директор на авиокомпанията - Андрей Аверянов.

За последен път такава проверка на въпросния самолет е правена през март 2014 г. А проектантите прилагат определени "норми, които гарантират, че в интервала между прегледите нито една пукнатина от този род не може да се развие до критичен размер", подчерта Аверянов.

От ръководството на авиокомпанията изключиха също така и грешка на пилотите.

Черните кутии на катастрофиралия самолет са в добро състояние, заяви за ТАСС след оглед на самописците руският министър на извънредните ситуации Владимир Пучков, който е в Египет. В огледа участва и шефът на федералната служба за гражданско въздухоплаване "Росавиация" Александър Нередко.

Няма статистически данни, сочещи, че по-старите машини катастрофират по-често, заяви на пресконференция Кирил Янков, председател на руския Съюз за защита на правата на пътниците. Една катастрофа с човешки жертви се пада средно на 1,2 милиона полета, каза той.

По-рано депутатът Владимир Гутеньов предложи законова забрана да се използват в Русия самолети, по-стари от 15 години. Еърбъсът на "Когалимавиа" бе на възраст над 18 г., напомня ТАСС.

Всеки от седемте членове на екипажа, загинали наред с 217-те пътници, е бил застрахован в руската фирма "Алианс" за 100 000 рубли. Сумите ще бъдат изплатени максимално бързо на роднините на жертвите, заяви за ТАСС пресслужбата на застрахователната компания, пише БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свят
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата