Следователи, работещи по катастрофата с руския еърбъс в Египет на 31 октомври, установиха, че в самолета е имало таймер, нагласен да се задейства след два часа. Това съобщи американската телевизия "Фокс нюз", като се позова на източник, запознат с разследването, информира руското издание "Лента".
Не се знае как са получени тези данни - от анализ на отломките след катастрофата или от прехваната кореспонденция между терористи, добавя електронният вестник.
Според друг източник има версия за бомба, заложена близо до горивната система на самолета или там, където се подава гориво в един от двигателите. Това обяснява защо няма улики на мястото на катастрофата, в която загинаха всичките 224 души в самолета, смята източникът.
Руските власти заявяват, че още няма ключова версия, защото се разглеждат всякакви варианти. Медиите и властите в редица страни твърдят, че самолетът е катастрофирал вследствие на атентат, вероятно с намеса на групировката "Ислямска държава". В официалното разследване участват експерти от Русия, Франция, Германия, Ирландия и Египет, напомня "Лента".
След трагедията в Синай властите на Русия сериозно обмислят как да засилят мерките за сигурност при полети на руски компании през летища в чужбина, пише "Комерсант". Според администрацията в Москва, трябва да се въведе допълнителен контрол с участието и на местни структури, и на руски специалисти с нужната техника.
Държавите може да се категоризират според нивото на тероризма и Москва да ограничи въздушните връзки със страните с висок риск, където скоро е имало атентати. Това са например Близкият изток, Централна Азия, Израел и контролираните от него територии, обяснява руският парламентарист.
"Ведомости" помества редакционен коментар за предложението на руски депутати комунисти да се забранят полетите от Русия до Турция и Тунис. Според вестника, инициативата всъщност не идва от истински грижи за сигурността, а е само пиар на вълната на последните събития.
Идеята за насилствено преориентиране на външния туризъм към вътрешността на Русия прилича на историята със санкциите - външните заплахи, реални или мними, се разглеждат като добър повод да премахнеш конкуренцията отвън. Това обаче съвсем не води до развитие на собственото производство или на вътрешния туризъм, което би изисквало смяна на управленския модел, големи инвестиции и време, пише всекидневникът, цитиран от Би Би Си.
Съмнително е дали такава забрана ще накара Турция и Тунис да засилят мерките за сигурност. Със сигурност обаче ще влоши бездруго не твърде бляскавите отношения между Москва и Анкара, за която руският туризъм е важно доходно перо, се казва в статията.
"В подобни случаи обаче реалната сигурност, икономиката и външнополитическата конюнктура остават встрани - далеч по-важно е да се изявиш, както повелява "партийната линия", пише "Ведомости" и саркастично пояснява, че "идеята посети светлите умове на парламентаристите едва след президентското решение да се забранят полетите за Египет".
Властта в Русия не отхвърля веднага такива инициативи, защото иска да провери как ще погледне на тях обществото, коментира политологът Игор Бунин пред "Московский комсомолец". "Защото Путин също се намира днес на кръстопът и трябва да направи своя избор: да продължи ли да затваря Русия от света - с всички произтичащи последици, или да започне стъпки за връщането й в световната общност", добавя Бунин.
/БТА/ Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.