Електрическите скутери, изобилстващи в централните градски части, всъщност нямат особено голям принос за развитието на природощадящата градска мобилност, коментира пред ДПА Германската агенция за околна среда.
Маршрутите, по които се ползват електрическите тротинетки, обикновено са много кратки и могат да се изминат пеш, с автобус, влак или колело, уточнява президентът на агенцията Мария Крауцбергер.
В сравнение с колелото са значително по-вредни за околната среда, твърди Крауцбергер.
Тези, които предоставят услугата за ползване на електрически скутери, трябва да ги предлагат в покрайнините, допълва тя.
Според нея може би има смисъл по-дългите маршрути до автобусите или влаковете да се покриват с електрическа тротинетка, а не с кола.
Крауцбергер призовава градските власти да намалят местата за паркиране на коли и да създадат повече велоалеи и пешеходни маршрути.
Германският министър на транспорта Андреас Шойер подкрепя електрическите тротинетки за придвижване в градска среда, но плановете му да им позволи да се движат по буслентите са критикувани от представители на полицията и обществеността.
/БТА/