Китайските компании за онлайн търговия Alibaba и JD.com отчитат днес бум на продажбите в "Деня на самотните сърца", информира Асошиейтед прес.
През първата половина на деня обемът на сделките вече е над 50 млрд. долара, което прави годишния фестивал най-големия ден за пазаруване в света.
"Денят на самотните сърца" е започнат от студенти през 90-те години като празник шега, алтернатива на Деня на влюбените за хората, които нямат партньори. Датата 11 ноември е избрана заради символиката на четирите единици – 11.11.
Alibaba, най-голямата търговска онлайн платформа в света, преди десетилетие избра неофициалния празник като повод за мащабна маркетингова кампания. Към идеята след това се присъединиха конкуренти като JD.com, предлагащи намаления за всевъзможни продукти - от смартфони до пътувания.
Електронната търговия се радва на бърз растеж в Китай заради недостига на традиционни търговски вериги и усилията на правителството да насърчи използването на интернет. Alibaba, JD.com, Baidu и други онлайн гиганти разшириха бизнеса си и към сферата на потребителските финанси, развлекателната индустрия и други сектори.
Alibaba съобщи, че продажбите й от полунощ до средата на търговския ден са достигнали 188,8 млрд. юана (27 млрд. долара). Продажбите на JD.com, най-големия китайски сайт за преки продажби, са били 165,8 млрд. юана (23,8 млрд. д.) към 9 часа сутринта.
Alibaba започна "фестивала на пазаруването" снощи с концерт на Тейлър Суифт на стадион в Шанхай.
Разходите за онлайн покупки в Китай растат по-бързо от търговията на дребно като цялоq макар темпът да отслабва заради забавянето на икономиката и въздържането на потребителите от големи покупки на фона на несигурността около търговската война между САЩ и Китай.
Миналата година продажбите на Alibaba през платформите й в "Деня на самотните сърца" достигнаха 30 млрд. долара, засенчвайки Кибер понеделника в САЩ, който отчете продажби за "едва" 7,9 млрд. долара.
/БТА/
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.