Сайтовете на поне 200 европейски авиокомпании подвеждат клиентите си, сочи проучване на Европейската комисия, цитирано от ВВС.
Интернет страниците не показват данни за таксите и други разноски, а също така отказват да рекламират най-евтините оферти за полет.
Еврокомисията обаче не уточнява поименно кои са тези авиокомпании с цел да им даде време да подобрят услугите си.
Миналия месец испанска организация обяви, че е открила подвеждаща информация на седем сайта на авиопревозвачи, сред които и Ryanair.
ЕК обаче е в правото си да накара подобни сайтове да преустановят съществуването си през следващата година, ако дотогава не успеят да променят съдържанието си.
Проучването продължи един уикенд и обхвана 400 уебсайта, половината от които се оказа, че не спазват един или друг европейски закон.
Най-често срещаните нарушения са:
- публикуване на цени на хоумпейджа на сайта, които обаче не включват летищни такси и други разноски
- реклама на „безплатни“ полети, които всъщност не са безплатни
- задължително купуване на застраховка, която върви заедно с офертата за полета
Според ЕК най-много са нарушенията сред белгийските авиопревозвачи – 46 от 48 сайта на техни авиокомпании нарушават правата на потребителите.
Австрия пък се оказва най-примерната страна в това отношение – нито един от 20-те сайта на нейни компании не е съдържал подвеждащи данни.