Доставката на ваксината срещу коронавирус по целия свят ще бъде най-голямото транспортно предизвикателство досега според авиоиндустрията, съобщава BBC.
Ще е необходим еквивалентът на 8 хил. самолета Boeing 747s, заяви Международната асоциация по въздушен транспорт (IATA).
Все още няма ваксина срещуVCOVID-19, но IATA вече работи с авиокомпании, летища, световни здравни органи и фармацевтични компании по глобален план за въздушен транспорт на ваксината. Програмата за разпределение предполага, че е необходима само една доза на човек.
"Безопасното доставяне на ваксините срещу COVID-19 ще бъде мисията на века за световната индустрия за въздушни товари. Но това няма да се случи без внимателно предварително планиране. И времето за това е сега", каза главният изпълнителен директор на IATA Александър дьо Жуниак.
Не всички самолети са подходящи за доставка на ваксини, тъй като ще има нужда от поддържане на температура между 2 и 8 ° С за транспортиране на лекарства. Някои ваксини може да изискват температури под нула градуса, което би изключило повечето самолети.
Полетите до определени части на света, включително някои райони от Югоизточна Азия, ще бъдат от решаващо значение, тъй като те нямат възможности за производство на ваксини.
Разпространението на ваксина в Африка би било невъзможно в момента предвид липсата на достатъчно капацитет за карго полети, големината на региона и трудностите при преминаване на границите.
Около 140 ваксини са в ранна разработка и около две дузини сега се тестват върху хора в клинични изпитвания.
От IATA призоват правителствата да започнат внимателно планиране сега, за да гарантират, че са напълно подготвени, след като ваксините бъдат одобрени и достъпни за разпространение, предава Bloombergtv.bg
Заедно с транспортирането и сигурността е друг важен въпрос.
"Ваксините ще бъдат изключително ценни стоки. Трябва да има механизми, които да гарантират, че пратките остават защитени от подправяне и кражба", добавят от IATA.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.