Германия продължава да е разтърсена от скандал, след като стана ясно, че вериги от магазини шпионират собствените си служители.
Става въпрос за магазини, които са използвали скрити камери, микрофони, детективи, и други съмнителни методи, за да следят и шпионират собствените си служители - от почивките за ходене до тоалетна, до евентуалните интимни връзки на работното място, предаде РФИ.
“В магазините са били монтирани скрити камери или микрофони, детективи пък обикалят из филиалите на различни магазини и най-вече във филиалите на магазин Лидл. Поне така твърди немското списание “Щерн”, което изнесе данни за аферата.
Фирма Лидл е една от най-големите в Германия с повече от 13 милиарда различни артикула и 3000 филиала в страната. Фирмата има магазини и в 20 различни европейски държави. Оказва се, че Лидл разполага с подробни доклади от по няколко стотин страници, които немската преса сравнява с архивите на ЩАЗИ – тайната полиция на бивша Източна Германия.
Въпросните протоколи съдържат информация за личния живот на служителите, тъй като камерите са записвали абсолютно всичко - посещенията на тоалетните, кой с кого е имал интимна връзка, кой с коя колежка си урежда среща за вечеря, кой има татуировка на рамото, чии приятели използват наркотици или кой идва на работа с колело вместо да кара своето Волво например.
Разкритието, направено от немския вестник “Щерн” предизвика истински скандал в страната. Първата реакция дойде от компанията, която очевидно бе под натиск. Всъщност до 2004 г. политиката на компанията бе всичко да се пази в тайна.
До този момент Лидл дори не разполагаше с отдел “Връзки с обществеността”. В публичното пространство циркулираха само една или две снимки на основателя на веригата, който е четвъртият най-богат човек в Германия.
Първоначално компанията официално поднесе извиненията си на своите колеги и служители. Компанията заяви, че не е била наясно с мащаба на събираните нелегално данни, което изглежда несериозно, при положение, че скандалът се развихри преди няколко години и компанията е имала достатъчно време за да се запознае с нелегално събраната информация.
Сега започна и масирана кампания в пресата, чиято цел е да се подобри имиджа на веригата, тъй като от началото на скандала се забеляза намаляване на приходите.
И накрая: известен в разследващата журналистика германски журналист, представил се за служител на компанията разкри, че в хлебарница от веригата условията за работа са почти нечовешки, а хигиенните условия сведени до нулата. Междувременно върви разследване.”
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.