Компанията майка на „Фейсбук“ – „Мета“ (Meta), представи модел на изкуствен интелект, който може да идентифицира отделни предмети в рамките на една снимка, заедно с набор от данни от анотации към изображения, за който се твърди, че е най-големият досега по рода си, предаде Ройтерс.
Изследователското подразделение на компанията твърди в блог, че т. нар. „Сегмент енитинг модъл“ (Segment Anything Model – SAM) може да разпознава и идентифицира обекти и предмети в снимки и видеа, дори и да не се е сблъсквал с въпросните обекти по време на обучението си.
С помощта на SAM обектите могат да бъдат идентифициране с посочване или с изписване на дума. При една от демонстрациите след изписването на „котка“ всички котки, присъстващи на една снимка, са били надлежна посочени и оградени с кръгче.
Големите технологични компании се надпреварват да демонстрират пробиви и постижения в сферата на изкуствения интелект, след като през есента подкрепяният от „Майкрософт“ (Microsoft) чатбот „ЧатДжиПиТи“ (ChatGPT) предизвика истинска сензация и повлече вълна от инвестиции в сектора.
„Мета“ вече е тествала няколко вида генеративен изкуствен интелект, подобен на „ЧатДжиПиТи“, но засега не го е включила в приложенията си. При все това главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви, че това е приоритет за настоящата година.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.