Бумът на пътуванията след пандемията и високите цени на билетите, които го съпътстват, не показват признаци на забавяне въпреки икономическата несигурност и намаляващите спестявания на домакинствата, информира Ройтерс.
Въпреки че остава несигурно колко дълго потребителите ще продължат с тази си страст, авиокомпании, хотели и анализатори твърдят, че пътуването продължава да е основен приоритет вместо, както в миналото, "нещо, което би било хубаво" да се случи.
Международните пътувания са достигнали около 90 на сто от предпандемичните си равнища тази година, според данните на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA). Възстановяването се дължи в най-голяма степен на туристите, поели към Южна Европа от страни с по-хладен климат въпреки покачващите се температури и групите американски туристи, летящи в чужбина.
Според неотдавнашно проучване на туристическата технологична компания "Амадеус" (Amadeus) 47 на сто от анкетираните са заявили, че пътуване отвъд граница е сред основните приоритети при планиране на разходите им за 2023 и 2024 година спрямо 42 на сто през предходната година. "Амадеус" е анкетирал туристи от Великобритания, Франция, САЩ, Германия и Сингапур, предаде БТА.Тези тенденции са повишили тримесечните постъпления на туристическите компании, а круизни оператори като "Роял Карибиън" (Royal Caribbean) са отчели рекордни резултати през последните седмици. Платформите за резервации "Букинг" (Booking) и "Ербиенби" (Airbnb) съобщиха, че приходите им са се увеличили със съответно 27 на сто и 18 на сто. Авиокомпанията "Делта" (Delta) и веригата хотели "Мариот интернешънъл" (Marriott International) прогнозират силно търсене в бъдеще.
Германският авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa) обяви, че резервациите за остатъка от годината са надвишили 90 на сто от предпандемичното равнище, а летният сезон е удължен до октомври.
"Юнайтид еърлайнс" (United Airlines) е разширил покритието си в Тихия океан с нови полети до Манила, Хонконг, Тайпе и Токио.
Очаква се глобалното пътническо търсене да нарасне с 22 на сто на годишна основа през 2023 година и 6 на сто през 2024 година
Някои авиокомпании като Ай Ей Джи (IAG), компанията майка на "Бритиш еъруейз" (British Airways), обявиха, че не могат да прогнозират дали търсенето ще се запази. Анализатори обявиха, че намаляването на спестяванията на потребителите може да доведе до спад на разходите, ако инфлацията не се смекчи.